Wie heeft ervaring met Tirosint?

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Gast1

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Gast1 »

De werking is toch echt hetzelfde, de werkzame stof is ook exact hetzelfde.

En ja, Tirosint kán beter opgenomen worden, al is dat een beetje persoonlijk.

De halfwaardetjd van levothyroxine is 7-10 dagen, dus iets merken na een week zou nét kunnen.

Maar ik denk dat de dosering nu net ietsjes beter bij jou, je lichaam en jouw situatie past.
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door pga »

Mark:
De werking is toch echt hetzelfde, de werkzame stof is ook exact hetzelfde.

En ja, Tirosint kán beter opgenomen worden, al is dat een beetje persoonlijk.

De halfwaardetjd van levothyroxine is 7-10 dagen, dus iets merken na een week zou nét kunnen.

Maar ik denk dat de dosering nu net ietsjes beter bij jou, je lichaam en jouw situatie past.
Marc ,ik deel de ervaring van Annabel.Ofschoon ik uiteindelijk over ben gestapt naar Thyrax.Het was idd zeer opvallend dat de band om het hoofd/een bepaalde mistigheid snel waren verdwenen met Tirosint.Qua bovenkamer beviel Tirosint me daarom goed .Qua doseringsprecisie zijn die capsules wat minder .Uiteindelijk naar Thyrax omdat ik indigestieklachten en spierklachten bleef houden en weer moeilijk instelbaar bleek.Maar da's bij de thyrax ook nog niet op orde...
Gast1

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Gast1 »

Tja, en toch is en blijft het in grote lijnen hetzelfde. Voor de een misschien ietsje sterker, maar het is en blijft levothyroxine. Géén andere werkzame stofjes etc.

Ook zie ik weer mensen terug gaan van Tirosint naar Thyrax. Met soortgelijke verhalen. Ook wisselend trouwens, de een happy, de ander niet. Of teleurgesteld dat de oude dosis het niet meer doet en er opnieuw ingesteld moet worden.
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door mathilde »

tja, mij bevalt de tirosint ook heel goed. En inderdaad ben ik nu goed ingesteld, dus heb ik eigenlijk geen zin om weer terug te gaan naar de thyrax. Het is zeker dat de werkzame stof hetzelfde is maar is ook de juiste hoeveelheid ervan hetzelfde. Ik geloof zeker dat de vulstoffen wel degelijk van invloed zijn. Misschien niet zozeer op de werkzame stof, maar wel wat betreft de allergie op de vulstoffen. Ik heb dit dus weer ondervonden met lyrica en de generieke pregabaline. Mijn internist zegt, dat als je allergisch reageert op het ene medicijn, dan ben je ook allergisch voor een ander medicijn. En dit klopt dus.
Wat de vergoeding betreft, mijn apotheek stuurt de rekening naar de verzekering, en die rekent met mij af. Maar ik kan nog steeds niet goed vinden of de tirosint 100 in de basisverzekering valt.
groetjes Mathilde
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door laura »

Ik denk ook wel dat hulp- en vulstoffen een rol spelen.
Waarom zouden veel mensen anders zo gevoelig reageren op verschillende middelen?
En ja, levothyroxine kent die nauwe therapeutische breedte.
Ik denk wel dat heel snel gesproken wordt over een allergie.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Tim
Berichten: 234
Lid geworden op: 14 mei 2015, 08:54

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Tim »

Mijn persoonlijke ervaring (tot nu) met Tirosint is dat het mijn TSH & FT4 stabieler zijn geworden.
Dit is voor mij een nieuwe basis geworden voor een avontuur met cytomel.

Tirosint "doet" precies wat het volgens de theorie/wetenschap moet doen bij mij.
Met Thyrax en Euthyrox ging het alle kanten op (uiteraard zelfde lab, inname striktheid etc.).
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door mathilde »

dat was bij mij ook het geval. de waarden waren goed, maar ik voelde mij beroerd. en met de tirosint zijn die vervelende klachten over. Ik voel me nu goed.
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
Gast1

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Gast1 »

En bij mij blijven waardes ook bij Euthyrox best stabiel en reageert op kleine doseringwijzigingen.

Ik denk dat die hulp - en hulpstoffen geen andere invloed hebben, kunnen hebben, dan een van persoon tot persoon verschillende opname. En misschien van dag tot dag iets anders, ook over invloed van voeding.

En zelfs dat laatste is maar de vraag. Dat pilletje is ontworpen om uit elkaar te vallen, op te lossen in de verschillende stoffen.
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Knoffie »

Via thyrax en euthyrox naar de tirosint gegaan en hier ruim een half jaar op gezeten.
In 1e instantie was ik hier erg optimistisch over, ik voelde me ook beter tot op een bepaald moment.
Ik begon steeds meer klachten te krijgen. Stabiele waardes waren voor mij ook niet weggelegd met de tirosint.
Sinds een kleine week weer terug op de Thyrax. Afwachten maar wat die thyrax mij brengt.

Gr. Knoffie
Tim
Berichten: 234
Lid geworden op: 14 mei 2015, 08:54

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Tim »

Mark:
En bij mij blijven waardes ook bij Euthyrox best stabiel en reageert op kleine doseringwijzigingen.
Hoi Marc, En met Thyrax? Ook stabiel en passende reactie bij aanpassingen?
Oh, kreeg je daar geen galbulten van oid (slecht geheugen)?
Voor de rest nog andere levo's geprobeerd?
Plaats reactie