Wie heeft ervaring met Tirosint?

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door mathilde »

goed nieuws, tirosint 100 wordt vergoed vanuit het basispakket. weet niet of dit met de andere tirosint ook is.
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
Linty
Berichten: 133
Lid geworden op: 16 jun 2017, 21:56

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Linty »

Ik was eigenlijk ook het liefst begonnen met Tirosint daar daar idd de minste vulstoffen (dus minste kans op bijwerkingen) in zitten.
Helaas krijg ik migraine van de hulpstof glycerol.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor Eltroxin, omdat daar in vergelijking met de rest ook vrij weinig hulpstoffen in zitten.
Ik vraag me af waarom huisartsen zodra je schildkliermedicijnen nodig hebt massaal Thyrax voorschrijven.
Het is toch het medicijn met de meeste vulstoffen van allemaal en met de meeste E-nummers.
Gast1

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Gast1 »

Vul- en hulpstoffen veroorzaken echt maar zelden bijwerkingen.
Enige echt bekende zijn kleurstof (in Thyrax) en soms lactose,maar zelfs dat niet bij iedereen met lactose-intolerantie.

Verder zijn ook e-nummers niet eng of giftig, maar gewoon goedgekeurd.
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door mathilde »

nu tirosint vergoed wordt, ben ik niet van plan terug te gaan naar de thyrax, zoals mijn nieuwe internist wil. ik wilde dit uitstellen tot een operatie, maar nu denk ik er niet over
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door pga »

mathilde schreef: 16 aug 2017, 22:53 nu tirosint vergoed wordt, ben ik niet van plan terug te gaan naar de thyrax, zoals mijn nieuwe internist wil. ik wilde dit uitstellen tot een operatie, maar nu denk ik er niet over
Heb je een link waarin staat dat het vergoed wordt ?Ik kan er nl niets over vinden.
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door mathilde »

mijn apotheker zei dat. ik gebruik 200 tirosint, en zei dat ik best 2 x 100 wil gebruiken als de 200 niet vergoed wordt. maar nu kreeg ik toch de 200.
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door laura »

Voor tirosint moet een eigen bijdrage betaald worden.
Dat staat los van een vergoeding als je boven het eigen risico uitkomt.
Mathilde, wordt bij jou de eigen bijdrage vergoed doordat je een aanvullende verzekering hebt?

Medicijnen met dezelfde werkzame stof worden in groepen ingedeeld als zij onderling vervangbaar zijn. Per groep medicijnen geldt een maximale vergoeding uit de basisverzekering. Is de prijs van een medicijn hoger dan deze vergoeding, dan betaalt u een eigen bijdrage.
Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... erzekering

Meer erover met: http://www.apothekersnieuws.nl/8957/tir ... patienten/
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door mathilde »

ik heb een vergoeding van de A medicijnen van 250 euro. ik weet niet anders dan dat de apotheker mij opbelde dat de tirosint 100 vergoed wordt. ik heb ook nog gezocht op het internet, maar ook niets vinden hierover
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
Annabel
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 okt 2017, 23:49

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Annabel »

Sinds 1 weekje nog maar slik ik Tirosint, tot mijn grote verbazing merk ik nu al veel verschil ;
Minder pijn en moeheid in mijn benen ,vooral bij t opstaan. En in mijn hoofd voelt t ook anders; lichter.
Alsof er een grijze wolk verdwenen is.
Misschien is t te vroeg om blij te zijn maar heb goede hoop.
Slikte jaren Euthyrox en heb me heel slecht gevoeld. Maar nooit gedacht dat t lag aan dit medicijn.
Heb ook sinds 4 jaar diabetes type 1 en dacht dat mijn klachten daar mee te maken hadden, vaak bij de huisarts geweest met mijn klachten maar uit onderzoeken die volgden kwam nooit iets uit.
ik heb t idee dat Tirosint beter wordt opgenomen in t lichaam.
Huisartsen zouden er beter op moeten letten dat de verschillende medicatie voor de schildklier niet bij iedereen dezelfde werking heeft.
Plaats reactie