Wie heeft ervaring met Tirosint?

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Eizzil29
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:09

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Eizzil29 »

het is geen knobbeltje. en niet als ik slik. het is gewoon een volle gevoel altijd, maar meer zo als ik b.v. zit mijn tablet te kijken met mijn hoofd naar beneden of zo. en iets erger s' ochtend.

ik heb vanmorgen de internist gebeld. maar de internist was druk. de assistant heeft mij terug gebeld en zegt dat het hoort niet bij de bijwerkingen en de internist zegt dat ik moet doorgaan met de medicijnen.

als dit gevoel doorgaat ga ik weer bellen. over 4 weken moet ik sowieso weer bloedprikken voor onderzoek.
Gast2

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Gast2 »

Hoi Mireille_5 en Eizzil29,

Op welke dosering thyrax waren jullie en welke dosering tirosint zijn jullie over gegaan?
Mireille_5
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 jan 2017, 22:07

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Mireille_5 »

Emmalien schreef: 27 jan 2017, 14:17 Hoi Mireille_5 en Eizzil29, Op welke dosering thyrax waren jullie en welke dosering tirosint zijn jullie over gegaan?
Ik zat tot 2 januari op Thyrax 350ug. Nog overlegd met apotheker maar toch op advies overgestapt op 350ug Teva. Verschrikkelijk. Gelijk gezakt in 2 stappen naar 275ug en op 13-1 over op 275ug Tirosint.
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door mathilde »

ik zat op de 200mug thyrax daarna overgegaan levothyroxine en eltroxin en nu dan op 200 mug tirosint, en mijn waarden zijn prima, maar wat de internist vooral belangrijk vindt, ik voel mij uitstekend. Dus altijd 200 mug geslikt
groetjes Mathilde
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
Eizzil29
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:09

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Eizzil29 »

Emmalien schreef: 27 jan 2017, 14:17 Hoi Mireille_5 en Eizzil29,

Op welke dosering thyrax waren jullie en welke dosering tirosint zijn jullie over gegaan?
ik ben op 137mcg tirosint. voordat was ik op 125mcg levothyraxine maar ik had gedrukend gevoel op mijn haart en tsh was te hoog. behalve de gevoel in mijn keel voel ik me ook veeeeeel beter op tirosint. maar vandaag is gewoon dag 5.
Eizzil29
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:09

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Eizzil29 »

dag 9: de gevoel in mijn keel is weg. maar zondag en maandag had ik hoofdpijn. gisteren overgeslaan en had ik geen hoofdpijn. vandaag weer ingeslikken een weer hoofdpijn. niet erg gewoon aanwezig. kan ook iets anders zijn. maar omdat ik gisteren geen hoofdpijn had, blijkt dat het bijwerking is?
Gast1

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Gast1 »

Ging je niet Tirosint slikken omdat dat geen bijwerkingen heeft, vanwege het ontbreken van hulp/vulmiddelen??

Of komen die "bijwerkingen" toch ergens anders vandaan,zoals niet de juiste dosering?
Mireille_5
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 jan 2017, 22:07

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Mireille_5 »

Ik kan inmiddels zeggen dat ik geen bijwerkingen lijk te ervaren op de Tirosint zelf. Ik heb wel hyper-klachten en heb gisteren van de huisarts gehoord. Ik heb voorgesteld nog te zakken met de dosering naar 250ug. Dat is dus 100 ug (!) minder dan ik met Thyrax had. :shock:
Ik weet niet of een stap van 25 omlaag te veel is, maar ik zal toch moeten uitproberen. Ik heb helemaal niets aan de huisarts in dit opzicht, dus ben blij met dit forum. :D
Tijgertje
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 sep 2016, 16:02

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Tijgertje »

Hallo allemaal,

Wat fijn om te lezen dat er zoveel mensen positief reageren op Tirosint !
Zelf gebruik ik Levothyroxine en raak maar nooit ingesteld. En als mijn waardes goed zijn ( binnen de norm ) dan voel ik me niet goed.
Al eerde Cytomel erbij gebruik en Thyreoidum. Helaas was het effectna een startkick weg en voelde me er vaak erg onrustig bij.
Nu wil ik misschien overstappen op Tirosint, maar ben bang dat ik weer opnieuw naar de juiste dosering moet gaan zoeken . Dit gaat meestal gepaard met lichamelijke ongemakken.Ik ben geneigd om tijdens de overstap ook vrij te nemen van het werk, om zo genoeg rust te kunnen nemen. Hoe hebben jullie de overgang naar een ander medicijnmerk ervaren ? Graag hoor ik jullie reacteie !
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door mathilde »

Ik heb geen problemen gehad met de overstap naar tirosint. Ben me alleen maar beter gaan voelen, geen bijwerkingen meer.
En mijn bloedwaarden zijn goed. volgende maand weer prikken. In maart door de huisarts laten bepalen en mijn tsh was nu 0.06, en die was 0.02. Ft4 was 17. Huisarts wilde de doseren laten zakken, maar ik heb dat geweigerd. Voor mij was het een kleine verbetering, en wat ik en mijn internist vinden., is, dat ik mij goed voel.
Ik gebruik het nu ruim 1 jaar.
groetjes Mathilde
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
Plaats reactie