Wie heeft ervaring met Tirosint?

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Gast1

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Gast1 »

rex schreef: 10 jul 2017, 19:57 Ik lees/las op een Engelstalige thyroidproblems site dat mensen die hyPO zijn en toch last hebben van overmatig zweten baat kunnen bij Tirosint ipv euthyrox. Iemand ervaring hiermee?
Stond er ook een verklaring?

Ik denk namelijk dat het vooral met een betere, passender instelling te maken heeft; en niet zo zeer met het merk of de vorm/samenstelling.
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door pga »

Momenteel 2 weken over als proef op Thyrax .
Wonderlijk genoeg is mijn zicht fors verbeterd.
Van onbehandeld naar Euthyrox gaf ook forse verbetering.Toen over op Tirosint ,ging redelijk ,maar vanaf 125-138 mcg begon ik weer sterkere leesbrilletjes te gebruiken.Deed het gedachteloos zonder er bij stil te staan,tot ik het verschil merkte na overstappen,ook bij ver zien nu bij Thyrax.Minder sterke leesbril nodig en de TV is nu echt HD :D .Op de facebookgroep zag ik is het ook enige gebruikers opgevallen.
Wonderlijk.
Gast1

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Gast1 »

Denk je dan dat dat met "merk" te maken heeft, of met de iets gewijzigde hoeveelheid levothyroxine die je binnen krijgt/opneemt? 🙃
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door pga »

Mark:
Denk je dan dat dat met "merk" te maken heeft, of met de iets gewijzigde hoeveelheid levothyroxine die je binnen krijgt/opneemt? 🙃
Thyrax heeft de naam softer te werken dan Tirosint .Dus had lagere opname verwacht .Had ter compensatie 150 mcg genomen na de 125 mcg van Tirosint ,tot mijn verbazing sloeg ik na 2 dagen al aan het hyperen ,dus meteen naar de 125 terug.
NB ik nam ze beiden bij eten in ,Tirosint zou daar ook nog eens minder gevoelig voor zijn .Wel opmerkelijk overigens dat ik pas bij een voor mij goede TSH ,2.5-3.9,op Tirosint visusachteruitgang krijg (nog nooit minder dan 4 gehad op de Euthyrox).
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door pga »

pga schreef: 17 jul 2017, 16:58
Mark:
Denk je dan dat dat met "merk" te maken heeft, of met de iets gewijzigde hoeveelheid levothyroxine die je binnen krijgt/opneemt? 🙃
Thyrax heeft de naam softer te werken dan Tirosint .Dus had lagere opname verwacht .Had ter compensatie 150 mcg genomen na de 125 mcg van Tirosint ,tot mijn verbazing sloeg ik na 2 dagen al aan het hyperen ,dus meteen naar de 125 terug.
NB ik nam ze beiden bij eten in ,Tirosint zou daar ook nog eens minder gevoelig voor zijn .Wel opmerkelijk overigens dat ik pas bij een voor mij goede TSH ,2.5-3.9,op Tirosint visusachteruitgang krijg (nog nooit minder dan 4 gehad op de Euthyrox).
Zo ,4 weken Thyrax en meteen normale waarden.FT 4 van 18 en TSH van 2.
2 weken 125 mcg gebruikt en 2 weken 150 mcg ,en nu al OK en geen vraatlust bij lagere TSH's zoals bij de andere middelen .Zal je nog zien dat die 150 mcg nog te hoog is ,gezien die slechts 2 weken .Zat dus gemiddeld op 137,5 over de laatste 4 weken.
Die waarden haalde ik op Tirosint niet eens waarvan wordt gezegd:
* Voedsel heeft geen invloed en koffie geen probleem*

Bij de Thyrax wordt nl ook gewoon een boterham geconsumeerd .
Ik ken de oude Thyrax niet ,maar de hier door ervaren oud-Thyrax gebruikers geopperde stelling dat de nieuwe Thyrax sterker is dan de oude ,lijkt wel te kloppen.
Met eten werkt deze zelfs beter bij dan Tirosint.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door laura »

Als je dan het bericht van Ellon leest, zorgt de thyrax juist voor rare sprongen:
viewtopic.php?f=7&t=2353
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door mathilde »

klopt het dat de tirosint 200 tijdelijk niet leverbaar is? dat zei de apotheek tegen mij. ze had nog wel van 100. ja extra bijbetalen. heb een mailtje gestuurd naar "college ter beoordeling van geneesmiddelen", en die zegt
Uw vraag betreft Tirosint. Volgens het CBG is Tirosint gewoon te leveren. U kunt dit met uw apotheker bespreken.
groetjes
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Knoffie »

Op onderstaande site kan je evt tekorten van medicijnen terugvinden. Tirosint komt hierin niet voor. Deze is volgens mij dus gewoon leverbaar.

https://farmanco.knmp.nl

Gr. Knoffie
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door pga »

mathilde schreef: 11 aug 2017, 22:08 klopt het dat de tirosint 200 tijdelijk niet leverbaar is? dat zei de apotheek tegen mij. ze had nog wel van 100. ja extra bijbetalen. heb een mailtje gestuurd naar "college ter beoordeling van geneesmiddelen", en die zegt
Uw vraag betreft Tirosint. Volgens het CBG is Tirosint gewoon te leveren. U kunt dit met uw apotheker bespreken.
groetjes
Dit staat op de facebookpagina van de Tirosintgebruikers:
We lezen alweer een aantal keren dat Tirosint niet leverbaar zou zijn en dat dat zou liggen aan de fabrikant. DAT KLOPT NIET!!!
Er is een groothandel die systeem problemen heeft en de apotheken die normaal dààr de Tirosint bestellen, krijgen te horen dat ze het niet kunnen krijgen.
Goodlife Pharma (de importeur voor Nederland) heeft de oplossing:
Als de betreffende apotheken bellen naar Goodlife (Mw. Lilian Arissen) via 06-51064007, dan kunnen deze apotheken direct bestellen bij de Goodlife distributeur.
Zijn al wat topics aan gewijd daar ,je zou je daar kunnen aanmelden om ze te lezen(Tirosinties Nederland (Tirosint gebruikersgroep)).
elizabeth27
Berichten: 471
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door elizabeth27 »

Hier nu een jaar aan de tirosint. Ook een jaar dezelfde dosering van 112 mcgr. Schommel
er maar een klein beetje mee. Dus hoef niets aan te passen. Nog steeds heel blij ermee!

Natuurlijk komen er wel klachten linksom of rechtsom voorbij wapperen.... maar is t dan de schildklier? of toch de overgang? Het is meest al een dag en soms twee dagen. Daar valt goed mee te dealen. Van prikken om de zes weken nu laatste 2 keer om de 3 maanden en nu voor t eerst naar om t half jaar. Tirosint heeft mij weer t vertouwen terug gegeven in m n eigen lijf. Dat bijbetalen heb ik er graag voor over.

Voor mij geen thyrax, slechte ervaringen met instellen, en dosering die dan weer een tikkeltje omhoog moest, beetje naar beneden .....Teva ook geen succes......

Snap wel dat als mensen zich altijd prima voelden met thyrax, ze nu weer terug gaan.
Plaats reactie