Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
ernstguus
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 jun 2016, 12:02

Re: Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine

Bericht door ernstguus »

Elizabeth 27 Hallo

Ja,wat ik lees uit ervaringen op t forum werkt Teva sterker dan Thyrax
Ik ben 1 op 1 overgestapt .
Ik voel me nu eigenlijk hetzelfde als met Thyrax. Niet oke
En ga dus eigenlijk op de uitkomst van t bloedprikken af.

In eerder bericht schreef ik dat je Tsh hoog is, maar dat was fout dat moest laag zijn
Zal de warmte wel zijn ,op ander topic ook daar zelfde vergissing gemaakt. :)

Grt.
elizabeth27
Berichten: 471
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine

Bericht door elizabeth27 »

Hoi,

Daar heb ik overheen gelezen.... weet zelf wel hoe het zit ;) Dan heb je grote kans dat je tsh gedaald is. Ja, je niet optimaal/goed voelen blijft een groot ding helaas.

Heb zelf in mijn bijna 24 jarige schildkliercarriere veel van dit soort periodes gehad. Eind december door dat hij te langzaam werkte en daarvoor heel erg hyperde een periode flink ziek geweest en half gewerkt. Voelde me bij de overstap gelukkig al veel beter maar nu blijf ik wat kwakkelen. Heb momenteel vakantie en blijf dit jaar maar even in eigen land. Met dit weer ook geen straf :)

Hoop voor jou dat je je ook weer wat beter gaat voelen.
Tim
Berichten: 234
Lid geworden op: 14 mei 2015, 08:54

Re: Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine

Bericht door Tim »

08-07-2016
Tim schreef:Na mijn laatste waardes ben ik 5,6 mcg geminderd. Sinds een dag of 5, 17 dagen na verlaging, voel ik verbetering op alle vlak.Gisteren zelfs een balletje getrapt, dat had ik weken terug niet kunnen bedenken.
Zou Tirosint tóch het verschil gaan maken voor mij....?!

Van Euthyrox 225 mcg - naar Tirosint 201 mcg
09/05 TSH 2,35 / FT4 15
16/06 TSH 0,79 / FT4 17
17/06 195,4 mcg ( 4 x 201 + 3 x 188)
28/07 prikken
Nog steeds gaat het goed al ben ik de laatste dagen iets meer gejaagd, transpireer snel(ler) en wat stijver/snel verzuren. Maar goed, nog steeds veel beter dan het was! Beweeg regelmatig en ben inmiddels bijna 7,5 kg kwijt.
Deze week prikken, ben benieuwd!
Suffy
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 nov 2014, 15:59

Re: Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine

Bericht door Suffy »

Goed bezig Tim! Mooi om te lezen.

Na mijn verlaging van 175 naar 162,5 mcg Euthyrox gaat het wisselend maar over het algemeen goed.
Wil kijken of ik half augustus kan prikken, later dan 6 weken na mijn verlaging maar dit komt door de vakantie van mijn huisarts.
VIP sinds mijn geboorte, diagnose Hashimoto maart 2008
Ex-Thyrax, geswitcht naar Eutyrox, zeer tevreden.
In stapjes van 12,5 van 175 naar 125 mcg (licht hyperen/staken pil).
Ook vit B12- en D-tekort, 2x/week een B12-injectie sinds 15-03-2017.
Tim
Berichten: 234
Lid geworden op: 14 mei 2015, 08:54

Re: Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine

Bericht door Tim »

Uitslag:
27/07 TSH 0,29 / FT4 17 (0,4 - 4 / 9 - 25)

Perfect passend bij m'n gevoel!
Zou dit door m'n recente gewichtsverlies (en actievere levensstijl) komen?
ernstguus
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 jun 2016, 12:02

Re: Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine

Bericht door ernstguus »

Hoi
Bericht aangepast door ernstguus
Laatst gewijzigd door ernstguus op 05 okt 2016, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
elizabeth27
Berichten: 471
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine

Bericht door elizabeth27 »

Hoi ernstguus,

Ik gaf al aan dat je tsh waarschijnlijk wel gezakt zou zijn, en dat blijkt ook zo te zijn. Als jij je verder redelijk voelt, zou ik niet gaan sleutelen aan de dosering. Maar misschien doet een kwart meer net dat beetje extra voor je.

Hier na de tweede verlaging nog niet echt fit en veel last van hoofdpijn/migraine. Wel afgelopen week voor het eerst weer op de fiets gezeten. Geen racefiets, ha,ha.in totaal 16 kilometer met wat heuveltjes langs de noordzeekust. Best trots op mezelf!

Wens je een prettig weekend!
ernstguus
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 jun 2016, 12:02

Re: Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine

Bericht door ernstguus »

Bericht aangepast door ernstguus
Laatst gewijzigd door ernstguus op 05 okt 2016, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
elizabeth27
Berichten: 471
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine

Bericht door elizabeth27 »

hoi,

Volgens mij spreek je niet van echt hyper bij mij..... dan zou je t4 ook boven de bovengrens moeten zitten van wat het laboratorium aangeeft. Maar heb flink gehyperd met deze en nog lagere tsh waardes terwijl mijn t4 waardes dan nog niet aan de bovengrens zaten. Voel me op momenten nog hyperig de verlaging moet nog echt z n werk gaan doen, hoop ik..... denk ik.....

Omdat ik me na de overstap een hele periode goed voelde, begon ik er echt in te geloven dat dit misschien voor mij het juiste middel was.... met de thyrax de laatste 2,3 jaar zoveel gedoe gehad. Nu weet ik het toch niet.... houd voorlopig de dosis van 112,5 mcgr. aan en moet over 5 weken weer gaan prikken. Kijk hoe ik me de komende weken voel. Ik heb mijn hele leven, of bijna mijn hele leven ;) al migraine en het is niet echt fijn dat dat nu sinds een paar weken zo verergerd is. Ga volgende week ook eens naar een acupuncturist eens kijken wat die kan doen. Het kliertje houdt ons lekker bezig.....
elizabeth27
Berichten: 471
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine

Bericht door elizabeth27 »

;)
Laatst gewijzigd door elizabeth27 op 30 jul 2016, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie