Hoeveel minderen met levothyroxine?

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Hoeveel minderen met levothyroxine?

Bericht door laura »

hallo Marion,

Ik weet niet beter dan dat klachten vaak aspecifiek zijn.
En dat is heel lastig.
Zo was ik met een fikse hyperthyreoïdie doodmoe en ik kon het ook ijskoud hebben.

Lees maar eens: http://schildkliertje.blogspot.nl/2015/ ... -zijn.html
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
MarionJE
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 mei 2016, 20:38

Re: Hoeveel minderen met levothyroxine?

Bericht door MarionJE »

Dank je Kiek,
dat ga ik ook doen, eerst langzaam verhogen naar 75, dat is ook met de huisarts afgesproken.
Omdat ik nogal heftig reageer op verhogingen.
En die geagiteerdheid klopt , heb ik heel erg last van.
Maar moet hier door komen heb ik anders ook niet.
Bij mijn thyraxwaarden , waren de ft4 en de tsh altijd wat aan de hoge kant ft4 19 en de tsh rond de 5a6 en daar voelde ik mij redelijk bij.
MarionJE
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 mei 2016, 20:38

Re: Hoeveel minderen met levothyroxine?

Bericht door MarionJE »

Bedankt ook Laura, ik heb het gelezen.
Er staat ook inderdaad rusteloosheid bij, en dat is waar ik heel erg last van heb.
Kan nu alles beter plaatsen.
Hoop dat het gauw beter gaat.
MarionJE
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 mei 2016, 20:38

Re: Hoeveel minderen met levothyroxine?

Bericht door MarionJE »

Sinds maandag verhoogd met 12,5 mcgr. Levothyroxine, de huisarts zei me met 25 mcgr omhoog te gaan.
Ben blij dat ik dat niet gedaan hebt. Ik heb de hele nacht liggen stuiteren in bed zo'n hypergevoel.
Ik zie het gewoon niet meer zitten, als ik geen pacemaker had gehad, had ik nu al wel weer een paar keer in het ziekenhuis gelegen met hartritmestoornissen.
Mijn polsslag staat altijd op 70 ,dat is mijn geluk.
Het is denk ik beter om nog in kleinere stappen te verhogen, mijn lichaam is helemaal van slag.
Heb zowel hyper als hyperverschijnselen.
Komt dit ooit weer goed, het is toendertijd ook al zo moeilijk geweest met de thyrax. Ik had ook altijd hele andere waarden dan andere mensen.
Altijd een tsh van tussen de 4 en de 6, en een ft4 van 19.
Wie kan mij een steuntje in de rug geven,ben nog nooit zo slecht geweest.
En zal ik nu direct terug gaan na die 6,25 of doorzetten met die 12,5.
Dit geld alleen voor de verhoging hoor.
Die 50 mcgr.blijf ik wel slikken.
Help :?: :(
vlaggetje
Berichten: 142
Lid geworden op: 19 apr 2016, 20:55

Re: Hoeveel minderen met levothyroxine?

Bericht door vlaggetje »

Hoi Marion,

Als ik me in jou probeer te verplatsen dan zou ik ophogen met 0,6,25.
Ik was ook moeilijk in te stellen en verhoog of verlaag nooit met meer dan dat.
Het is zo lastig want bij iedereen is dat zo verschillend de een merkt nauwelijks iet bij een verhoging van 25 en wij hyperen de pan uit.
Persoonlijk vind ik hyperen veel lastiger dan hypo als jij dat ook vind dna zou ik het rustig aan doen.

Ik wens je veel sterkte
MarionJE
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 mei 2016, 20:38

Re: Hoeveel minderen met levothyroxine?

Bericht door MarionJE »

Dankjewel Vlaggetje of hoe je maar heet.
Hyperen vind ik ook heel erg ,echt heel erg.
Ik ga nu maar even door met die 12,5 mcgr verhoging,ben immers al een week bezig.
Maar de volgende verhoging is 6,25 mcgr.
Het is jammer dat mijn huisarts zo weinig begrip heeft, ik kan wel alles met haar overleggen hoor.
Maar ze zegt gewoon dat alle levothyroxine hetzelfde is, dat je alleen even ontregeld zult zijn.
Ze weet niet half hoe beroerd je hierdoor bent en hoe lang het wel niet duurt.PFFFFFFF!
vlaggetje
Berichten: 142
Lid geworden op: 19 apr 2016, 20:55

Re: Hoeveel minderen met levothyroxine?

Bericht door vlaggetje »

Hoi Marion,

Helaas zijn er mer huisartsen die zo reageren, de mijne zei klassiek gewoon een pilletje elke dag en dan kun je weer functioneren als normaal, maar helaas zoals je hier leest komt er wel wat meer bij kijken zeker als je moet instelen en of overstappen op andere medicatie.
Je kunt altijd een verwijzing vragen naar een internist of endicrinoloog, zet m op op een gegeven moment ga je je echt beter voelen, sterkte ik heet trouwens janet vlaggetje is een bijnaam
Manon0205
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2016, 16:11

Re: Hoeveel minderen met levothyroxine?

Bericht door Manon0205 »

Van Thyrax naar Euthyrox
Afgelopen jaar al 5x de doses Euthyrox verlaagd na 20 jaar stabiel te zijn geweest met thyrax a 0,175 mg
Ben 1 van de weinige patienten die geen klachten ondervind, terwijl de bloedwaarde steeds aangeeft dat ik teveel schildklierhormoon binnen krijg.
Slik nu Euthyrox 0,112 mg en verwacht dat de volgende maand dit toch echt eens de juiste waarde voor mij zal zijn.
Mijn conclusie is dat Thyrax op zijn verpakking een hogere waarde aangeeft dan dat zij in de pillen verwerken??
Mijn gewicht is stabiel, heb zover ik weet geen hyperklachten gehad.
Kiek
Berichten: 6738
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Hoeveel minderen met levothyroxine?

Bericht door Kiek »

Ik denk dat het met name ligt aan de toegevoegde hulpstoffen, Manon.
De hulpstoffen van Euthyrox lijken beter geschikt om de T4 op te nemen.
Bij de ene meer dan bij de ander.

Het lijkt erop dat er in het verleden niet veel geld is gestoken in de ontwikkeling van Thyrax.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
MarionJE
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 mei 2016, 20:38

Re: Hoeveel minderen met levothyroxine?

Bericht door MarionJE »

Ik denk dat,dat ook voor de levothyroxine Teva geldt!
Plaats reactie