Wat is dat branderige gevoel in mn schildklier

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
Hobby
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 jul 2016, 20:45

Wat is dat branderige gevoel in mn schildklier

Bericht door Hobby »

Sinds overstap naar euthyrox blijf ik last houden van n branderig gevoel ter hoogte van mn schildklier. Sinds juli speelt dit al. Verlaging dosering heeft veel klachten laten afnemen, maar dit blijft. Er is geen sprake van vergroting aldus de echo, maar geregeld voelt t wel vergroot. T is naar, soms pijnlijk, maar hoe trekt t nou toch weg. Is mn schildklier geïrriteerd, wordt mn schildklier actiever of is dit nu eenmaal n bijwerking van de euthyrox Ik heb geen idee. Wie kent dit gevoel?
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Wat is dat branderige gevoel in mn schildklier

Bericht door Kiek »

Dat brandelige gevoel heeft vast met iets anders te maken, Hobby.
Misschien zelfs teveel focus.

Iedereen heeft weleens last van keel of hals, zonder dat dat iets met een schildklier te maken heeft.
Je schildklier is immers buiten spel gezet met je hoeveelheid levothyroxine.
Of dat nu Thyrax is, of nu een ander levothyroxine.
Dat maakt niet uit.

Ben je nu alweer goed ingesteld?

Vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Esther33
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 aug 2016, 22:30

Re: Wat is dat branderige gevoel in mn schildklier

Bericht door Esther33 »

Heb je veel anti tpo antistoffen?
Ik heb wel eens gehoord/gelezen dat je het zelf kunt voelen als je schildklier aan het afbreken is.
Ik heb dat zelf echter nog nooit gehad.

Probeer je focus te verleggen. Deze klachten verergeren als je er erg op let. Dat werkt net als met een brok gevoel in de keel.

Sterkte!
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Wat is dat branderige gevoel in mn schildklier

Bericht door Kiek »

Je voelt niets van een zogenaamde 'ontsteking' aan je Hashimoto-schildklier.
Dat is volstrekt pijnloos.
Laat staan dat je iets merkt van 'afbreken'.
Het zou wel verdraaid handig zijn als je iets zou voelen.
Een soort waarschuwing.
Maar helaas.

Ook van anti-TPO voel je niets, nada, niente.
Evenmin anti-TPO in vele duizenden.

Er bestaan echter wél voorbijgaande ontstekingen van de schildklier die flink pijn doen.
Met koorts en een hoge bezinking.
Na een paar maanden is dat weer over.
Een mooi vooruitzicht!
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Hobby
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 jul 2016, 20:45

Re: Wat is dat branderige gevoel in mn schildklier

Bericht door Hobby »

Hoi Kiek, nee ik ben lang niet als voorheen. Verre van. Ik werk niet, nou ja paar uurtjes vervangend werk dan, ik kan straks ook mn opleiding wel aan de wilgen hangen. Ik blijf zo schommelen met mn stemming. Na de echo geprobeerd om idd mn focus wat te verleggen, van klachten naar leven zeg maar. T neemt echter maar niet af, zowel stemming als t branderige gevoel rond mn schildklier. De lymfeklierpijn lijkt wel steeds langer weg te blijven. Ben niet duidelijk hyper en ook niet echt hypo. Bloedwaardes zijn binnen referentiewaardes, maar minder scherp dan eerst. Ik knap echter gewoon maar niet op.
Hobby
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 jul 2016, 20:45

Re: Wat is dat branderige gevoel in mn schildklier

Bericht door Hobby »

Inmiddels 3 jaar later denk ik wel te weren wat dat branderige gevoel is geweest. Waarschijnlijk heeft dit een samenhang gekend met een verstandskies die druk bleef uitoefenen. Eerst waren er foto's gemaakt en hier was niets uitgekomen, daarna is opnieuwde tandarts aan 't onderzoeken geweest.en kwam ik niet verder. Pas weer een tijd later bleek mijn verstandskies druk uit te oefenen. Dit viel echter precies in de periode na het thyrax tekort en was ik flink ontregeld waardoor ik ook deze klachten daar aan heb gelinkt. Misschien toeval, misschien uitvloeisel van andere zaken, maar gelukkig ben ik er vanaf
Plaats reactie