Overstap van Levothyroxine naar Thyreoidum

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
Tijgertje
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 sep 2016, 16:02

Overstap van Levothyroxine naar Thyreoidum

Bericht door Tijgertje »

Hallo allemaal,

Na 9 jaar Levothyroxine nog steeds niet goed ingesteld.
Altijd maar restklachten, bij goede bloedwaarden.
Cytomel erbij was het niet. In het begin reageerde ik er wel positief op, na een jaar deed het niets meer voor me...
Nu bij een orthomoleculair arts,en maak na lang nadenken de overstap. In mijn optiek heb ik niets te verliezen,ik voel me doorgaans altijd wat grieperig op T4.
Nu is mijn vraag : wat kan ik verwachten bij de overstap wat betreft bijwerkingen ?
Hoelang duurt het voordat er een nieuwe balans is gevonden ?
Graag hoor ik jullie reactie ' s !

Groeten Tijgertje
*anna*
Berichten: 332
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: Overstap van Levothyroxine naar Thyreoidum

Bericht door *anna* »

Tijgertje,
Wat vindt je behandelaar goede bloedwaarden? Forumleden kunnen je eigenlijk amper zinnige tips geven als je die ‘goede waarden’ niet vermeld.
En welke restklachten heb je? Weet dat in de praktijk eigenlijk niemand dezelfde kwaliteit van leven ervaart als in de tijd vóór de schildklierkwaal zich openbaarde. Dat accepteren is al een goede stap voorwaarts.

Je bent nu als laatste hoop onder behandeling van een (regulier opgeleide?) orthomoleculair arts die thyreoïdum voorschrijft, want ‘je hebt niets te verliezen’.
Ik heb zelf een aantal jaren om dezelfde reden als jij thyreoïdum gebruikt, maar door de instabiele kwaliteit raakten mijn waarden totaal uit balans en vertrouwde de (reguliere!) internist het niet meer. Bovendien wilde ik wel weer eens LEVEN en niet steeds bezig zijn met hoe ik me voelde en of ik mijn thyroïdumcapsules wel geleverd kreeg en of ze wel vergoed werden.

Informeer bij je verzekeraar of je polis voorziet in vergoeding van alternatieve behandelaars en kijk goed naar de thyreoïdumleverende apotheek. (De Mierlo Houtapotheek bijvoorbeeld vraagt schandalige prijzen voor zijn pseudo-Amerikaanse Armour Thyroidcapsules die gewoon gevuld zijn met goedkoop thyreoïdum.)

Welke bijwerkingen je verwachten kunt; wanneer je gevoel in overeenstemming is met goede waarden: niemand kan het je zeggen.
Maar als jij ervan overtuigd bent dat thyreoïdum DE oplossing biedt zou ik me nergens aan storen en mijn eigen koers varen. Ik hoop dat het je brengt wat je ervan verwacht.

Om echte thyreoïdumgelovigen te ontmoeten is de website van http://vgns.info/ misschien een betere dan deze, die vooral gebaseerd is op schildklierinformatie met wetenschappelijke onderbouwing.

P.S.: Op die vgns-site is te lezen voor hypovrouwen met ambities in die richting:
Hillary Clinton - Niet bepaald de gemiddelde patient, mede dankzij Natuurlijk Schildklierhormoon wel fit genoeg voor het ambt van president van de USA.
Esther33
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 aug 2016, 22:30

Re: Overstap van Levothyroxine naar Thyreoidum

Bericht door Esther33 »

Je zou ook nog tirosint kunnen proberen. Een relatief nieuw middel. Met veel minder vulstoffen en dus voor de meeste mensen een stuk minder rest klachten. Op Facebook is er een eigen groep Tirosinties en kun je veel positieve ervaringen lezen
Tijgertje
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 sep 2016, 16:02

Re: Overstap van Levothyroxine naar Thyreoidum

Bericht door Tijgertje »

Hallo allemaal,

Intussen gebruik ik al een paar weken Thyreoidum en gebruik nu ook losse levothyroxine bij 0,25. Klopt het dat het T4 in Thyreoidum niet toereikend is om een menselijke schildklier na te bootsen.Is het noodzakelijk dat je de verhouding 1-13 aanhoudt ? Hoe kan het dan dat sommigen alleen Thyreoidum gebruiken dan krijg je toch tekort T4 binnen ?
Graag hoor ik jullie ervaringenen reactie s....

Hartelijke groeten Tijgertje
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Overstap van Levothyroxine naar Thyreoidum

Bericht door laura »

hallo Tijgertje,

Varkens hebben een andere verhouding T4-T3 dan mensen.
Mogelijk dat de alleen-thyreoïdum-slikkers nog een werkende schildklier hebben?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie