Allergisch voor Euthyrox en dikke tong

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
Marjon
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2016, 13:37

Allergisch voor Euthyrox en dikke tong

Bericht door Marjon »

Na tien jaar heb ik nu in plaats van een snelle schildklier een trage. Lang verhaal met overgangsperikelen, aan de hormonen en binnen vier weken 6 kilo aankomen en een te trage schildklier. Nu slikt ik eerst levothyrox, wat niet beviel en nu sinds een paar weken euthyrox. Nu merkte ik meteen al dat ik een dikke, opgezwollen tong kreeg. Als je een beetje Googled kom je er al snel achter dat dit bij een trage schildklier hoort. Maar nu ben ik, in overleg met de arts, gestopt met de medicijnen en is mijn tong meteen weer minder opgezwollen. Nu mijn vraag. Herkent iemand dit en zijn er nog alternatieven.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Allergisch voor Euthyrox en dikke tong

Bericht door laura »

hallo Marjon,

Welkom op het forum.

Euthyrox en een dikke tong?
De productinformatie noemt het niet als bijwerking: http://db.cbg-meb.nl/IB-teksten/h09009.pdf

Als symptoom ken ik dat niet: een dikke tong bij hypothyreoïdie.
Waar vond je dat?

Weet je hoe het met je tsh en fT4 is?
Stoppen met hormoon als je het nodig hebt, is geen goed idee.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Allergisch voor Euthyrox en dikke tong

Bericht door laura »

Marjon schreef:Maar nu ben ik, in overleg met de arts, gestopt met de medicijnen [...]
Ben je nog steeds gestopt?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie