Mijn ervaringen overstap levothyroxine

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Mijn ervaringen overstap levothyroxine

Bericht door Teun »

Ik wil niet lullig doen Tim, maar veel uren horizontaal doorbrengen lijkt me geen goede manier, tenzij je kampt met lichamelijke handicap natuurlijk waardoor je niet anders kunt. Misschien toch proberen wat actiever te zijn. Soms doet een mens dat beter als heel veel niets doen en maar liggen. Ik zelf ervaar dagen waarop ik verplicht ben om alleen maar te zitten, te lummelen als erg vermoeiend en voel me dan beslist niet oke.
Tim
Berichten: 234
Lid geworden op: 14 mei 2015, 08:54

Re: Mijn ervaringen overstap levothyroxine

Bericht door Tim »

Hoi Teun,

Geen probleem. Ik ben het ook met je eens qua bewegen. Misschien om het iets te nuanceren; ik werk 40 uur in de week en daarnaast heb/neem ik m’n verantwoording in het gezinsleven. Op m’n werk probeer ik altijd wat extra meters te maken. M’n collega’s zijn blij met z’n postbode die alle printjes bezorgd. In de middag en avonduren is de koek wel echt op. Ervaring heeft mij geleerd dat als de processen bij mij beter kloppen ik veel makkelijker in beweging kan komen (en kilo’s er weer afvliegen).
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Mijn ervaringen overstap levothyroxine

Bericht door Teun »

Gelukkig, klinkt in ieder geval beter. Je deed lijken alsof je geen enkele activiteit deed.
Gast1

Re: Mijn ervaringen overstap levothyroxine

Bericht door Gast1 »

Dit gelezen hebbende, moet je misschien juist wat meer uurtjes horizontaal doorbrengen; of in ieder geval investeren in je lichaam, gezin en leven (ipv te veel uren draaien).

Maar goed, ik heb makkelijk praten, ben net na 10 jaar weer begonnen met werken: mocht zelfs met 3x7 uur beginnen en dat neigt na 1 maand al snel richting 4x8... en dan thuis nog wat extra werk en data science analyses proberen... kuch kuch... ;-)
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Mijn ervaringen overstap levothyroxine

Bericht door Kiek »

'behaalde winst ... verdampt'
Deze verdamping had ik niet zien aankomen.
Dan toch zou ik kiezen voor een tegengesteld L-T4-patroon met je huidige levothyroxine.
Gewoon vanwege het radicalisme, Tim.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Tim
Berichten: 234
Lid geworden op: 14 mei 2015, 08:54

Re: Mijn ervaringen overstap levothyroxine

Bericht door Tim »

Kiek schreef: 19 dec 2017, 09:46 tegengesteld L-T4-patroon
Je bedoeld toch nog steeds (veel/26mcg) minder gaan slikken, dus naar 200mcg?
Misschien raak ik die onrust een beetje kwijt was mijn idee.

@ Marc, Dat brengt mij niks joh. Ga liever op karakter door want thuis zitten laat mij niet beter doen voelen.
Velen begrijpen niet dat ik aan een beetje bijslapen joh niet meer energie/fut/zin etc. krijg. Ik laat het maar en duik weer op als het kan, dan loop ik vooraan namelijk :D
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Mijn ervaringen overstap levothyroxine

Bericht door Kiek »

Yes!
En dan 4 weken vasthouden.

Om dezelfde onrust-reden ben ik vorige maand 1 week gestopt.
Het was niet eens zo'n ramp. Omdat die onrust dus verdween.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Tim
Berichten: 234
Lid geworden op: 14 mei 2015, 08:54

Re: Mijn ervaringen overstap levothyroxine

Bericht door Tim »

18/12 en 19/12 geen Tirosint genomen en daarna 200mcg.
Merk iets minder aan onrust en iets meer initiatief om te ondernemen.
Alles in de marge maar wel fijn te ervaren!
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Mijn ervaringen overstap levothyroxine

Bericht door Kiek »

Het is weer een week later.
Is het nog steeds beter dan 17/12?
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Tim
Berichten: 234
Lid geworden op: 14 mei 2015, 08:54

Re: Mijn ervaringen overstap levothyroxine

Bericht door Tim »

De onrust/gejaagdheid is het enige wat iets minder is op het moment.
Mini-verandering (v.w.b. energie) beschreven 27/12 heeft niet doorgezet helaas
Plaats reactie