Is Tirosint echt anders?

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Gast1

Re: Is Tirosint echt anders?

Bericht door Gast1 »

Heeft iemand eigenlijk wel eens Wolffenbuttel gemaild? Kan dat (en geeft ie antwoord)?

Ben en blijf toch ergens geïntrigreerd door zijn bijna openlijke steun voor Tirosint en ga er van uit dat hij daar méér redenen voor heeft.
*anna*
Berichten: 332
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: Is Tirosint echt anders?

Bericht door *anna* »

Dr. Wolffenbuttel heeft een Twitteraccount @bhrw
Als jij zelf ook twittert heb je een opening, óf openbaar óf via pb.
Hij lijkt zeer toegankelijk. Doen! Ben zelf eigenlijk ook wel nieuwsgierig :lol: .
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Is Tirosint echt anders?

Bericht door laura »

Met twitter zie ik dat hij vragen beantwoordt.
Hij is zonder meer toegankelijk.

Moet wel zeggen dat ik hem ken uit de tijd dat ik vrijwilliger was bij de Schildklierstichting.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
*anna*
Berichten: 332
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: Is Tirosint echt anders?

Bericht door *anna* »

Moet wel zeggen dat ik hem ken uit de tijd dat ik vrijwilliger was bij de Schildklierstichting.
:lol: Waarom moet je dat zeggen? En van wie? :lol:
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Is Tirosint echt anders?

Bericht door laura »

Mark:
Maar de toch wel gerespecteerde prof Wolffenbuttel lijkt het verhaal wel te geloven, of vergis ik me?

http://www.ephor.nl/media/1353/levothyr ... 5-2016.pdf
Ik realiseer me nu pas dat in dit artikel gelcapsules en vloeibaar levothyroxine als hetzelfde worden gezien.
Terwijl me al wel duidelijk was dat anderen de verschillen beschrijven van vloeibaar levothyroxine enerzijds en gelcapsules en tabletten anderzijds.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Is Tirosint echt anders?

Bericht door laura »

Dit verscheen onlangs in Schild.
Scan_20170111.jpg
Scan_20170111.jpg (227.98 KiB) 2144 keer bekeken
Scan_20170111 (2).jpg
Scan_20170111 (2).jpg (165.88 KiB) 2144 keer bekeken
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Is Tirosint echt anders?

Bericht door pga »

Geringe tot geen invloed op vrijgifte LT4 in combinatie met voeding en koffie
Zo gelezen ,zou het betekenen dat je erbij kunt eten .Ofschoon ik dat in de praktijk doe en dit goed werkt,betwijfel ik of dit hier ook wordt bedoeld,kan het uit het artikel niet opmaken.
Waarschijnlijk wordt alleen op de ijzer/calciumtabl. etc in de linkerkolom gedoeld?
Gast1

Re: Is Tirosint echt anders?

Bericht door Gast1 »

Nee, een van de dingen die onderzocht is, is wat de opname bij gelijktijdige inname van koffie is. Die bleek beter bij capsules.

Dit is op zich ook wel een voordeel te noemen, omdat het misschien de strikte naleving van "innemen (half) uur voor ontbijt" wegneemt.

Overigens zie ik er nog steeds geen verder voordeel in. Zelfs als voeding enige invloed op de totale opname heeft, dan zou je met pil gewoon ietsje hogere dosering moeten hebben. Zelfs als de opname wat variabel is over de dagen heen, want uiteindelijk worden je waardes bepaald aan de hand van de in het bloed opgebouwde spiegel.

En aangezien zo'n 90% van wat opgenomen wordt, in je bloed wordt opgeslagen en dus niet gelijk gebruikt en er per dag ongeveer 10% van je dosering verbruikt wordt, lijken mij die schommelingen in opname over verschillende dagen heen te klein om werkelijk aanwijsbaar van invloed te zijn.

Ik hoop dat iets dergelijks eens onderzocht wordt en dan liefst niet wéér in Italië, want het lijkt erop alsof een deel van de basis-onderzoeken, dus die waarop meest wordt teruggevallen, vooral uit Italië komen en laat dat nou net de enige plek zijn waar die capsules gemaakt worden (ok, dit klinkt wel erg complotterig).
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Is Tirosint echt anders?

Bericht door pga »

Ik hoop dat iets dergelijks eens onderzocht wordt en dan liefst niet wéér in Italië, want het lijkt erop alsof een deel van de basis-onderzoeken, dus die waarop meest wordt teruggevallen, vooral uit Italië komen en laat dat nou net de enige plek zijn waar die capsules gemaakt worden (ok, dit klinkt wel erg complotterig).
Dat zou idd mooi zijn ,tot die tijd baseer ik me maar op de resultaten van de goed geslaagde test "capsule direct gevolgd door een boterham met kaas '' uit mijn privélab.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Is Tirosint echt anders?

Bericht door laura »

Ik realiseerde me later pas dat in het artikel Kunst van het doseren gelcapsules en vloeibaar levothyroxine als hetzelfde worden gezien.
Terwijl me al wel duidelijk was dat anderen de verschillen beschrijven van vloeibaar levothyroxine enerzijds en gelcapsules en tabletten anderzijds.

De link ontbrak nog van Liquid levothyroxine and its potential use, Formenti et al, Hormones 2015.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie