De slok

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
Ariane
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 okt 2013, 21:38

De slok

Bericht door Ariane »

Ik zou graag mensen willen spreken die al ervaring hebben gehad met de slok. Hoe ging het daarna, en ben je daarna hypo geworden ipv hyper?
Afbeelding
Graves
MarjaR
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 okt 2013, 14:34

Re: De slok

Bericht door MarjaR »

Hoi,

Ik heb eind juni, na 13 jaar Graves, mijn eerste jodiumslok gehad. Ik had toen mijn vijfde terugval naar hyper.
Mijn tsh waardes weet ik niet, maar mijn ft4 was toen 34. Vijf dagen voor alle onderzoeken gestopt met strumazol.

Uit de onderzoeken bleek dat als ik een terugval naar hyper wilde voorkomen een waarde van 555MBq voor mij het juiste moest zijn. Helaas was dit meer dan de poliklinische waarde en zou ik min. 1 nacht moeten blijven.
Na de slok moest ik anderhalve dag in het ziekenhuis blijven (Verbeeten instituut Tilburg), daarna nog leefregels gehad. Twee weken voor volwassenen en een halve week langer tov kinderen. Omdat ik twee kinderen heb (4 en7 jaar), heb ik deze tijd doorgebracht in mijn moeders huis.

Vijf dagen na de slok weer begonnen met strumazol, helaas bleek mijn dosis van 20mg per dag na drie weken niet genoeg. Mijn schildklier ging steeds sneller en mijn strumazol werd opgehoogd naar 30mg per dag. Mijn FT4 was op het hoogtepunt toen 47. Daarna is mijn schildklierfunctie in sneltreinvaart afgenomen.
Na 5 weken strumazol 30mg FT4 van 21, na 9 weken FT4 gedaald naar 9. Toen moeten stoppen met de strumazol. Nu weer 4 weken later (dus zonder medicatie) is mijn FT4 gedaald naar 2.

Morgen moet ik starten met thyrax 50μg en over twee weken weer bloed prikken.

Ik houd jullie op de hoogte...

Groetjes,
Marja
Henriettej
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2013, 20:54

Re: De slok

Bericht door Henriettej »

Hoi, ik heb ook een slok gehad. Van hyper naar heel erg hypo. Het heeft een tijd geduurd dat dat weer onder controle was.


Groetjes Henriette
Ariane
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 okt 2013, 21:38

Re: De slok

Bericht door Ariane »

Bedankt vd reacties
Afbeelding
Graves
Plaats reactie