stoppen met block and replace

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
rosan
Berichten: 224
Lid geworden op: 13 jan 2017, 12:05

stoppen met block and replace

Bericht door rosan »

Hi allen,
Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen van het stoppen van de block and replace medicatie.
Hoe ging dit voor jou? Ging je in remissie, of niet? En hoe voel je je meteen na het stoppen van de medicatie?
Ik kan me voorstellen dat niet alle waardes meteen goed zijn. Voel je je eerst hypo? Hyper? en wanneer herstelde zich dat? (in geval van remissie dan..)
Of, hoe snel kwam het weer terug?

Etc. :)

Ik mag binnenkort stoppen, en ben heel benieuwd hoe die periode is
rosan
Berichten: 224
Lid geworden op: 13 jan 2017, 12:05

Re: stoppen met block and replace

Bericht door rosan »

oeps, ik wilde dit onder medicijnen zetten... verkeerd geplaatst. Excuus
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: stoppen met block and replace

Bericht door laura »

En nu staat het weer goed ;)
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
rosan
Berichten: 224
Lid geworden op: 13 jan 2017, 12:05

Re: stoppen met block and replace

Bericht door rosan »

dank daarvoor. :)
rosan
Berichten: 224
Lid geworden op: 13 jan 2017, 12:05

Re: stoppen met block and replace

Bericht door rosan »

Nog heel benieuwd naar ervaringen!
Juul
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 dec 2016, 09:10

Re: stoppen met block and replace

Bericht door Juul »

Ik ben al zo'n 20 jaar geleden gestopt met de block and replace. Ik kan me nog herinneren dat ik het inderdaad heel spannend vond. Wat mij het meest nog bijstaat is dat ik nog heel lang last heb gehouden van vermoeidheid en het is nooit meer geworden hoe ik me voordien voelde. Maar wel zeker heel acceptabel. Al bleven er periodes dat ik meer rust nodig had. In de tussenliggende jaren heb ik nog wel eens laten testen maar de ziekte bleef in remissie. Tot afgelopen najaar, ik kreeg weer heftige klachten. Mijn schildklier bleek nu te traag te werken. Ik lees nu regelmatig het advies om na graves nog jaarlijks te laten controleren. Misschien had het bij mij dan ook eerder duidelijk geworden dat de waardes toch weer niet goed waren.
Dat zou ik in jou geval dus ook doen. Regelmatig controleren, ook wanneer je niet meer onder controle van de endocrinoloog staat.
Maar het kan dus ook zeker jaren goed gaan!!!
rosan
Berichten: 224
Lid geworden op: 13 jan 2017, 12:05

Re: stoppen met block and replace

Bericht door rosan »

Dank hiervoor! Ik hoor inderdaad dat bijna iedereen een keertje terugvalt.. Hopelijk gaat het lang goed. Dank ook voor het advies.. dat zal ik zeker doen!
:)
Plaats reactie