Half jaar euthyrox en voel me belabberd

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Half jaar euthyrox en voel me belabberd

Bericht door Teun »

Hallo Henny, hoe voel je je nu? Vast nog niet goed, maar is je gejaagde gevoel wel verdwenen?.
Als je zo reageert op verhogingen (herkenbaar voor mij) zou je inderdaad met 12,5 kunnen verhogen, maar dan doe je er wel langer over. Omdat je waardes voor deze vermindering ook niet goed waren zou je minimaal naar 75 mcg terug moeten, mogelijk zelfs naar 88 mcg. Dat betekend dus 3 keer een stap van 12-13 mcg. Dus een week of 18 minimaal.
Als je het aandurft om gelijk naar 75 terug te gaan zou ik daar zelf voor kiezen en even op de tanden bijten. Dan kun je over 6 weken weer kijken hoe je waardes zijn en als de waardes nog niet op je oude niveau zitten van voor de overstap dan zou je er voor kunnen pleiten om dan met kleine stapjes omhoog te gaan. Succes.
Henny
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 nov 2015, 17:50

Re: Half jaar euthyrox en voel me belabberd

Bericht door Henny »

Heb toch het advies van de huisarts opgevolgd, en ben 50 i.p.v. 75 gaan slikken. Nou heb er spijt van dat ik niet naar de mensen op dit forum heb geluisterd. 2 maart bloed geprikt en tsh dus gestegen naar 5,71 en Ft4 nu 12, t3 was 1,3 is laag/normaal zei de dokter. Nu weer omhoog met medicatie pff. Ben verleden week (7 maart) weer 12,5 erbij gaan doen. Wanneer kan ik er nu weer 12,5 bij doen?
Ben natuurlijk wel 75 naar 50 in 1 keer gegaan. Kan dat omgekeerd ook of moet ik dat rustiger aan doen. Voel me momenteel niet echt lekker, erg moe. En bedankt dokter voor uw advies!!
Misschien weet iemand hoe ik dit het beste kan doen. Alvast bedankt.
Henny
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 nov 2015, 17:50

Re: Half jaar euthyrox en voel me belabberd

Bericht door Henny »

Hè Teun, zie net pas je berichtje dat je hiervoor geplaatst hebt.
Ja moet inderdaad weer ophogen echt balen hiervan. Had beter naar jou kunnen
luisteren en op gaan hogen. Maar goed kan het niet meer terugdraaien dus moet weer
geduld hebben. Doe het dan maar rustig aan, vooral omdat ik momenteel niet goed
in mijn vel zit.
Henny
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 nov 2015, 17:50

Re: Half jaar euthyrox en voel me belabberd

Bericht door Henny »

Nou ben een beetje warrig denk ik. Zie dat ik twee keer een berichtje heb geschreven i.v.m. de verlaging en nu weer de verhoging van de euthyrox. Sorry.
Francis
Berichten: 85
Lid geworden op: 15 mar 2017, 08:27

Re: Half jaar euthyrox en voel me belabberd

Bericht door Francis »

Hallo Henny, balen zeg.
Bij zo'n ophoging zou ik eerst 12,5mcg erbij doen. Als je eraan gewend ben dan weer 6,25mcg of 12,5mcg erbij.

En soms is 12,5mcg ophogen voor mij al teveel. Dan doe ik 's ochtends 6,25mcg extra en als dat goed gaat 's avonds ook 6,25mcg.
Dat werkt bij mij het best, maar dat is per persoon verschillend.

Succes ermee.
Plaats reactie