Situatie voorleggen en voorstellen

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Mireille_5
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 jan 2017, 22:07

Re: Situatie voorleggen en voorstellen

Bericht door Mireille_5 »

Bella schreef: 05 jul 2017, 16:41je verlaagt de dosis van 263 naar om en om 250-263 en toch duikt het TSH omlaag
Ho sorry, dan was ik niet duidelijk. 2 prikken terug ben ik veranderd van 250 met erge hypo naar 263, vorige keer mei niet veranderd en nu door 0,07 gedwongen naar 256,6 (om-en-om dus) afgelopen vrijdag. Ik weet dat ik dan zeker eerst 5 weken moet wachten. Ik vind het zo gek dat de TSH gestaag omlaag gaat en de ft4 schommelt.
Francis
Berichten: 85
Lid geworden op: 15 mar 2017, 08:27

Re: Situatie voorleggen en voorstellen

Bericht door Francis »

Hallo Mireille,

Ik denk dat je je niet teveel moet aantrekken van de cijfers achter de komma van de FT4. 20,7 en 21,3 is allebei afgerond 21, dus eigenlijk is er geen verandering.

Als ik kijk hoeveel je slikt heb je maar een paar procent minder geslikt. Van 263 naar 250 is maar een verschil van 4,6%, dus ik had ook maar een kleine verandering in FT4 verwacht.

Al met al is er niet een exacte formule voor de TSH en FT4 na een wijziging.
Je kan het best afwachten hoe je volgende waarden en klachten zijn na 6 weken de nieuwe dosis. (Moeilijk, ik weet het ook)
Plaats reactie