Situatie voorleggen en voorstellen

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Mireille_5
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 jan 2017, 22:07

Re: Twitteradvies: leg situatie voor (aan Kiek)

Bericht door Mireille_5 »

Kiek schreef: 17 feb 2017, 09:33Ik vind het lastig om je info overal vandaan te moeten halen, Mireille. Het is het beste om het bij één onderwerp te houden.
Exuses. Ik heb daarom een voorstel bericht aangemaakt, zodat ik het daar in kon zetten zonder andere onderwerpen te overbelasten met andere informatie. Sorry als ik niet duidelijk ben, doe ik niet opzettelijk :(
]Het set point bij je curve heb je niet goed overgenomen.
Dat komt omdat ik zei dat ik me bij die waarden niet goed voel, te veel klachten heb. Toen noemde jij die andere waarden, daarom nam ik die over.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Twitteradvies: leg situatie voor (aan Kiek)

Bericht door laura »

hallo Mireille,

Ik heb beide onderwerpen samengevoegd.
Dat maakt het duidelijker.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Mireille_5
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 jan 2017, 22:07

Re: Situatie voorleggen en voorstellen

Bericht door Mireille_5 »

Dank je, Laura. Ik heb het onderwerp aangepast zodat het die verschuiving weergeeft.

Ik heb nog vragen en onduidelijkheden. Kan ik die hier dan stellen, of is dit niet het juiste subforum?
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Situatie voorleggen en voorstellen

Bericht door laura »

Je kan hier je vragen stellen.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Mireille_5
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 jan 2017, 22:07

Re: Situatie voorleggen en voorstellen

Bericht door Mireille_5 »

Doe ik dat. Dank je, Laura.

Zo vraag ik me af, zeker na het lezen van het topic over selenium, of de Zink-met-selenium van het kruidvat invloed kan hebben? Zink is mij aangeraden om te helpen in deze verkoudheid-tijd en ik heb er niet bij nagedacht dat er selenium bij zit.
Vraag 2 is dan of het daardoor kan komen dat ik ondanks een idiote overstap (350 thyrax naar 350ug Teva en later 275ug Tirosint) niet compleet uit balans ben gegaan met mijn bloedwaardes.

Vraag 3: ik snap iets niet. Ik heb begrepen, misschien verkeerd, dat ik juist naar de ft4 moet kijken. De FT4 schommelt een stuk minder, maar mijn klachten kloppen niet met deze waardes en wel met de TSH waardes. Hoe kan dat dan?

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Situatie voorleggen en voorstellen

Bericht door laura »

Mireille,

Zijn er tekorten vastgesteld? En wie raadt jou die supplementen aan?
Mijn arts heeft dat behalve vitamine D nog nooit gedaan.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Mireille_5
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 jan 2017, 22:07

Re: Situatie voorleggen en voorstellen

Bericht door Mireille_5 »

Dat was een vervangend huisarts. Ik neem dat alleen als ik veel verkouden/zieke mensen in de omgeving heb, zoals nu. Verder heb ik inderdaad makkelijk tekorten, ik neem vitD, vitC en vitamine B12. Laatste controle gaf aan dat de waarden weer goed zijn, dus kan volgens huisarts beste zo houden.
In het algemeen zijn supplementen me aangeraden (huisarts, endocrinoloog, allergoloog, mdl-arts) omdat ik door voedselovergevoeligheden en PDS niet 'normaal' kan eten en drinken.
Mireille_5
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 jan 2017, 22:07

Re: Situatie voorleggen en voorstellen

Bericht door Mireille_5 »

Ik ben bijna 2 wk met de lagere dosis bezig. Ik hoor van mensen om me heen dat ik rustiger over kom ik heb zelf het gevoel alsof ik in slow motion in een gat val.

Kunnen jullie me vertellen alsjeblieft of het mogelijk is dat je na 2 wk al 'omslaat' van hyper naar hypo? En kan dat later nog bijtrekken of wordt het alleen erger?
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Situatie voorleggen en voorstellen

Bericht door Kiek »

Hallo Mireille,

Hoeveel ben je gezakt?

De getallen geven de juiste richting.
Je weet waar je CWZ-set point ligt, probeer dat als streefwaarde aan te houden.

Je kunt na 2 weken zeker 'omslaan' van hyper naar hypo.
Gemiddeld bedraagt de halfwaardetijd van T4 zeven dagen.
In het dagelijks leven echter blijken er variaties voor te komen van 3.5 tot 14 dagen.

Vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Mireille_5
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 jan 2017, 22:07

Re: Situatie voorleggen en voorstellen

Bericht door Mireille_5 »

Bedankt voor je reactie Vanaf begin 350ug naar 275ug Tirosint en na prikken op 14-2 naar 250ug Tirosint.
Ik houd inderdaad het setpoint aan, ben nog steeds blij met jouw grafiek. Alleen zat de ft4 er dan wel bij in de buurt dacht ik, maar de TSH en m'n klachten niet.

Ik ben blij dat je aangeeft dat ik wel degelijk me iets anders kan voelen al. Ik ga zo twijfelen en dacht dat het niet kon.
Is de verwachting dan dat het nog bij kan trekken in 3 tot 4 weken tot het volgende prikken? Of wordt het nu alleen maar steeds meer hypo?
Maak ik de 6 weken vol of prik ik eerder?
Plaats reactie