Cytomel? (na overgang thyrax op euthyrox)

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
Elski
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mei 2015, 13:31

Cytomel? (na overgang thyrax op euthyrox)

Bericht door Elski »

Onlangs overgestapt van Thyrax naar Euthyrox. Met een lage TSH voel ik mij op vele gebieden het prettigst (tussen 0,5 en 1,0) en met Thyrax bleef die waarde jaren stabiel. Nu op Euthyrox 100. Mijn waardes zijn met Euthyrox erg veranderd (nu TSH 4,26 en T4 14). Mijn huisarts vindt dat ik prima ben ingesteld maar ik voel me belabberd (lusteloos, erg moe, depressief, korte tijd kg's aangekomen, koude ledematen, stijve vingers, obstipatie etc.). Kortom, totaal niet blij of gelukkig meer. Eerst wilde de huisarts niets veranderen (omdat ze mijn waardes prima vond) maar na een lange discussie mag ik nu de Euthyrox 12,5 verhogen... Ik stelde voor om ipv verhogen om Cytomel erbij te gebruiken gezien de vele goede ervaringen die ik lees. Mijn huisarts kent dit niet, zegt dat er geen bewijs is dat het werkt en geeft aan dat dit op de T3 werkt en dat dit niet geprikt wordt (alleen bij de internist). Ik zou toch graag Cytomel willen uitproberen, graag advies van een kenner of dit zou kunnen helpen om de verschijnselen die ik heb te verminderen/op te lossen.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Cytomel? (na overgang thyrax op euthyrox)

Bericht door laura »

hallo Elski,

Aangeraden wordt om eventueel pas met cytomel te beginnen als je goed bent ingesteld op euthyrox.
Aan jouw dosis en waarden te zien is er bij jou winst te behalen met meer euthyrox.

Cytomel is een optie, maar het is geen wondermiddel.

Lees ook eens:
- http://schildkliertje.blogspot.nl/2012/ ... 3-bij.html
- http://schildkliertje.blogspot.nl/2012/ ... tomel.html
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Elski
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mei 2015, 13:31

Re: Cytomel? (na overgang thyrax op euthyrox)

Bericht door Elski »

Dank je wel voor je reactie Laura, het is verhelderend. Dus ik ben nog niet goed ingesteld (ondanks dat mijn arts dat wel vindt). Ik ga dan toch eerst proberen om de Euthyrox iets op te hogen tot de klachten minder worden.
Plaats reactie