Hashimoto overstap naar Euthyrox

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Moniqueje
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 feb 2017, 14:13

Re: Hashimoto overstap naar Euthyrox

Bericht door Moniqueje »

Help in 3 dagen al 2 kg zwaarder!!!!😣😣wat nu dan!!
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Hashimoto overstap naar Euthyrox

Bericht door Kiek »

Je hebt je Thyrax-dosering met nog geen 10% verlaagd.
En nu ben je 1 op 1 overgestapt op Euthyrox, dus zonder extra verlaging.
Wacht dan toch af, Monique.
Dit is slechts het resultaat van een paar dagen.
Misschien een virusje? Via de kinderen?
Ik zou in deze situatie over 4 weken weer een TSH/FT4 voorstellen aan m'n behandelaar.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Guido01
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 okt 2016, 18:08

Re: Hashimoto overstap naar Euthyrox

Bericht door Guido01 »

Helaas 23 kilo te zwaar geworden in 4 maanden :( :( . Hoort bij je ziekte om eerst een aantal kilo's aan te komen en daarna weer kwijt te geraken. En zoals mijn internist ook zei, kijk eens om je heen bijna al de mannen van jou leeftijd zijn op gewicht..... Ja zo kan je het ook weer zien... En elk pondje komt door het mondje....
Moniqueje
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 feb 2017, 14:13

Re: Hashimoto overstap naar Euthyrox

Bericht door Moniqueje »

Tnx dames voor de reactie, wel opgezwollen gewrichten in mn handen maar mn gewicht is weer redelijk genormaliseerd idd flink verkouden kids ook ziek pfff. Ik merk wel dat ik wat minder moe ben. Maar die spierpijn bij inspanning is niet normaal 4,5 uur poetsen en ik heb het hele weekend zo een pijn in mn boven benen gehad kon niet fatsoenlijk meer lopen, hier had ik met tyrax ook last van hoor. Maar had gehoopt dat dit minder zou worden 😣
Plaats reactie