Kort na overstop toch weer terug

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Gast2

Re: Kort na overstop toch weer terug

Bericht door Gast2 »

Is de dosering te hoog voor je? Was je 1:1 overgestapt?

Hoop dat Kiek nog haar licht kan laten schijnen op mijn ideetje
Paulet
Berichten: 102
Lid geworden op: 10 feb 2017, 21:54

Re: Kort na overstop toch weer terug

Bericht door Paulet »

Mijn doseringsverhaal staat bij het onderwerpje Dosering Tirosint na switch. 1:1 overstappen vanaf Euthyrox is zeker teveel voor me ja. Dus ben ik gaan minderen. Over 1 week prikken, ik ben benieuwd.
Momenteel heb ik zowel hypo als hyperklachten, een all-rounder dus ;)
Jij hebt het over bewust ietsje teveel Tirosint slikken. Maar je wilt ook zeker niet hyperen. Kan je dan niet beter ietsje minder slikken? Het heeft best een sterke werking, is mijn ervaring.
Verder zou ik gewoon met je ideetje beginnen hoor...je merkt vanzelf wel of het goed voelt, toch?
Kiek
Berichten: 6739
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Kort na overstop toch weer terug

Bericht door Kiek »

Het ongenuanceerd lukraak slikken van allerlei is niet aanvaardbaar.
Maar als je wéét op welke dosis je goed zit, dan helpt deze 'methode' je misschien over de streep.

Als je je Thyrax-dosis kent, en je gaat nu met Tirosint te hoog zitten, dan lijk je toch niet te weten waar het naartoe gaat?
Dan moet je niet aan dit soort experimenten beginnen.

Je had een leuk idee, en met je nieuwsgierig instelling vind je beslist de juiste dosis met Tirosint. En dan alleen met Tirosint.

Succes!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Gast2

Re: Kort na overstop toch weer terug

Bericht door Gast2 »

Daar heb je zeker een punt.
Laatst gewijzigd door Gast2 op 12 apr 2018, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Paulet
Berichten: 102
Lid geworden op: 10 feb 2017, 21:54

Re: Kort na overstop toch weer terug

Bericht door Paulet »

Nou dat klinkt goed, dat je niet 1:1 overstapt. Mijn ervaring is dat ik me eigenlijk heerlijk voelde toen ik (na de 1:1 overstap in het begin) een paar dagen de Tirosint gewoon oversloeg. Niks aan de hand, ik leek nog wat na te hyperen. Op de 4e dag voelde ik dat ik weer wat moest gaan slikken, en dat heb ik toen ook gedaan.
Ik weet niet of het slim is, maar ik heb mijn gemiddelde over 28 dagen uitgerekend. Dat gaf voor mijn gevoel wat houvast/indicatie.
Als het zover komt, dan ga ik die 13 mcg doorsnijden (schijnt te kunnen) en dan een halfje om en om slikken, op die manier kom je dan op 3,25 mcg per dag uit. Want 13 is inderdaad een flinke hoeveelheid voor als je nogal gevoelig bent voor elk grammetje.
Zelf zou ik niet meer terug gaan naar een combi met mijn oude medicijn. Volgens mij ben je dan veel langer bezig om goed ingesteld te raken. En het duurt al zolang :|
Gast2

Re: Kort na overstop toch weer terug

Bericht door Gast2 »

Huh, doorsnijden? Het is toch vloeibaar wat er in zit? Waar zou je dat dan moeten doen :o
Paulet
Berichten: 102
Lid geworden op: 10 feb 2017, 21:54

Re: Kort na overstop toch weer terug

Bericht door Paulet »

Ik heb hier op het forum gelezen dat dat mogelijk is. Wat erin zit, is dus niet vloeibaar. Mooi toch?
Gewoon thuis, op de broodplank, met een scherp mes. Zo deed ik het in ieder geval met de Euthyrox.
Ik moet ook in grammetjes werken, 13 mcg is vast teveel voor mij om te finetunen.
En zo'n halfje kan je dan ook nog eens in de 3, 4 dagen nemen, dan wordt het nog minder.
Vanmorgen geprikt trouwens.
Plaats reactie