Voorstellen en advies

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
marike56
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 mar 2017, 17:18
Locatie: Zoetermeer

Re: Voorstellen en advies

Bericht door marike56 »

Hartelijk dank Kiek. Dit was wat ik graag wilde weten. Heb het lab in Zoetermeer gebeld er stonden idd geen cijfers achter de komma bij T4. Dit is bij het LUMC wel het geval. Ik ga voortaan in het lab in Zoetermeer prikken, dus die waardes zouden dan misschien later in het setpoint verwerkt kunnen worden. Is het goed als ik die dan weer aan jou doorgeef over ongeveer 6 weken?
Ik ben vandaag begonnen met 25 + 6.5 mcg Tirosint en ga dat hopelijk 6 weken volhouden. 13 mcg in 1 keer erbij lukt niet ivm hyperklachten. Ik reageer nu eenmaal heel gevoelig op veranderingen met medicijnen. Ik snij nu de 13 mcg doormidden. Geen andere keus.

Nogmaal hartelijk dank en fijne Paasdagen gewenst.

Hartelijke groet
Marike
marike56
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 mar 2017, 17:18
Locatie: Zoetermeer

Re: Voorstellen en advies

Bericht door marike56 »

Hallo Kiek,

Ik heb op 8 mei opnieuw bloed laten prikken. TSH 1.66 en T4 12. Dit laboratorium geeft geen decimalen achter de komma helaas. Op 10 maart de Tirosint verhoogd naar 38 mcg. (25+13). Op dit moment al 4 weken ziek. Begonnen met kaak en kiespijn, daarna virus met flinke keelontsteking en voortdurende pijn in kaken. Antibiotica kuur gekregen. En bij kaakfysio geweest. Pijn komt voor een groot deel door klemmen. Doorgestuurd naar tandarts/gnatholoog voor verder onderzoek naar kaakgewrichten. Lange wachttijd. 12 juli afspraak. Sta op spoedwachtlijst. Veel pijn in kaken kiezen, duizelig, ontzettend moe, depri en moedeloos. Veel nagedacht over Tirosint. Is het de juiste medicijn voor mij. Lijkt zoveel sterker, verdraag het niet goed, maar wil niet teveel switchen. Uitgebreid met huisarts overgehad. Die stelde wel voor eventueel terug naar Thyrax als dit zo blijft. Maar legt de keuze bij mij. Ik heb me nog nooit zo naar gevoeld sinds ik begon met Thyrax 27 jaar geleden. Basicly funktioneer ik niet.
Misschien kun jij me vertellen wat een te lage F4 met je doet want dat heb ik nog nooit gehad. En voor de rest wat is wijsheid? Ik weet het niet meer. Sta open voor voor elk advies.
Hoor graag van je.

Met hartelijke groet Marike
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Voorstellen en advies

Bericht door Teun »

Hallo Marike, volgens mij zit je nu zo rond je setpoint. Die was 1,66 en 12,32. Jij zit op 1,66 en 12. Aangezien jou lab geen decimalen heeft kan het zomaar zijn dat dit exact op je setpoint is.
Dus of je ft4 te laag is is maar de vraag, maar jij voelt je niet goed.
Je kunt je afvragen of het de tirosint is die maakt dat jij je zo voelt of dat het toch met je kaak te maken heeft.
Dat is wat ik er zo van kan maken. Geen idee of terug naar thyrax een goede optie is.
Plaats reactie