Hoofdpijn na overstap thyrax, tirosint

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
Gast2

Hoofdpijn na overstap thyrax, tirosint

Bericht door Gast2 »

Ik ben nu een weekje overgestapt van thyrax op tirosint. Ik had zaterdag al wat hoofdpijn, dat wuif ik dan weg, maar het wordt steeds erger. Nu zodanig dat het gewoon door mijn zware pijnstilling (die ik voor andere ziekte gebruik) heen komt.
Herkent iemand dit? Misschien als signaal dat het teveel of te weinig is? Mijn startdosering tirosint is gewoon een gok geweest, en kan dus goed dat ik ga hyperen of juist hypo. Dat weet ik nog niet, is pas 7 dagen nieuwe dosering en pil.

Of moet ik hier doorheen en is het gewennig?
Paulet
Berichten: 102
Lid geworden op: 10 feb 2017, 21:54

Re: Hoofdpijn na overstap thyrax, tirosint

Bericht door Paulet »

Ik denk wel dat Tirosint op je hoofd kan inwerken, dat heb ik zelf wel ervaren. Na 11 dagen kreeg ik een draaiend hoofd en het gevoel alsof er kermiskarretjes door mn hoofd reden. Later ging dat over in een soort hoofdpijn (steekjes) en een watterig gevoel. Ik was gewoon niet helder. Dat heeft 12 dagen geduurd.
Daarna kwamen er andere klachten, maar toen was ik allang blij dat mijn hoofd weer normaal was.
Het zal met de switch te maken hebben. Ik denk dat je er even doorheen moet ja.
Of ik hypo of hyper was, weet ik niet. Ben ook nog aan het instellen.
Plaats reactie