Uit balans door?

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Liesje
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2017, 15:40

Uit balans door?

Bericht door Liesje »

Dag dag,

hopelijk kan iemand me tips geven naast een bezoekje aan de internist/ huisarts.

In 2006 heb ik een radioactieve slok gehad ivm Graves (niet de oogvariant). De waarden in mijn bloed waren in 2005 niet meer te meten en ik was 2 jaar best ziek.
Inmiddels 10 jaar verder met Thyrax, probleemloos en alles aardig onder controle.
Omdat ik zwanger wil worden, ben ik over gegaan op de Levothyroxinenatrium omdat ik niet tijdens een evt. zwangerschap over wil stappen op een ander medicijn omdat de Thyrax niet meer geproduceerd word.

Op 24 maart 2016 ben ik Levothyroxinenatrium gaan gebruiken onder controle van een nieuwe internist (ik ben verhuist). In hele voorzichtige stapjes steeds meer afgebouwd omdat de internist de dosering en waarden niet goed vond. Ik ben van 150mcg naar 112,5mcg gegaan.

Begin 2016 Ft4 21 tsh 0,17 150mcg Thyrax (heel goed functionerend)
24-08-2016 Ft4 18 tsh 0,33
09-01-2017 Ft4 17 tsh 0,18
06-03-2017 Ft4 17 tsh 0,64 112,5mcg Levothyroxinenatrium (klachten)

De internist is blij met de waarden en nu een paar weken verder ben ineens intens intens moe en wil alleen maar slapen en huilen.
Heb meer hoofdpijn en ben vaag misselijk de hele tijd, heb benauwdheidsklachten en hartkloppingen.
Oh enne ik ben niet zwanger ;).

Ik vind de lijn van waarden in mijn bloed niet extreem, kan ik hier toch klachten bij hebben?
Ben ik teveel gezakt in mijn waarden na afbouwen van de Levothyroxinenatrium? Matcht het niet meer?
Kan ik na bijna een jaar het nieuwe medicijn gebruikt te hebben toch klachten hiervan hebben?

Hartelijk bedankt! Liesje
Plaats reactie