Thyrax weer beschikbaar ca. half april 2017

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
ineke
Berichten: 484
Lid geworden op: 08 nov 2014, 17:53

Re: Thyrax weer beschikbaar ca. half april 2017

Bericht door ineke »

Bibi schreef: 01 apr 2017, 08:36
Mireille_5 schreef: 01 apr 2017, 00:14
Bibi schreef: 31 mar 2017, 22:33 Ik overweeg serieus om terug te gaan naar Thyrax. Op de levo van Teva wil mijn lijf maar niet in balans komen.En ik gebruik het nu al ruim een half jaar. Slechter kan het niet worden als ik weer overstap.
Teva viel bij mij heel slecht, heb je Tirosint al geprobeerd? Euthyrox ken ik niet maar ik ken mensen die het daarop beter doen dan op Teva
Ik was het laatste jaar met Thyrax zo stabiel dat ik die hele klier vergeten was, dat zegt toch wel iets. En nu heb ik vaak hoofdpijn en een soort opvliegers ( ben 63), weinig eetlust, mijn gewicht is omhoog gegaan en spieren en gewrichten zijn erg gevoelig geworden. Cholesterol en bloeddruk zijn gestegen.
De bloedwaarden zijn volgens de huisarts nu volgens het boekje maar niet volgens mijn lijf.
Dus half april trek ik aan de bel bij de apotheek ;)


Ik zit nu al ruim 2 jaar aan de Euthyrox maar mijn bloedwaarden schommelen nog vaak.
M.i. is Euthyrox het ook niet voor mij, ook vanwege de bijwerkingen.

Maar... wie kan nu garanderen dat deze "nieuwe" Thyrax daadwerkelijk de oude formule is van MSD/Organon ?
Die oude "vertrouwde" Thyrax gebruikte ik toen al ruim 15 jaar.
Dus voordat het in de blisterverpakking op de markt kwam.

Heb pas weer voor 3 maanden Euthyrox.
Ik twijfel heel erg om te vragen of ik terug mag naar deze nieuwe Thyrax :?

.
Bibi
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 jul 2014, 20:47

Re: Thyrax weer beschikbaar ca. half april 2017

Bericht door Bibi »

Ik denk dat niemand iets kan garanderen en als je je goed voelt bij je huidige medicatie zou ik het zo laten. Maar ik blijf heen en weer schieten terwijl ik nu onderhand allang goed ingesteld zou moeten zijn.Dus ik ga waarschijnlijk toch weer terug naar Thyrax. De kans dat ik dan dichter bij de juiste balans kom lijkt me toch groter.
Ik ga niet vragen of het mág trouwens. Het is mijn lijf ;) En ik betaal ze ook nog eens zelf :idea:
ineke
Berichten: 484
Lid geworden op: 08 nov 2014, 17:53

Re: Thyrax weer beschikbaar ca. half april 2017

Bericht door ineke »

Bibi schreef: 02 apr 2017, 08:58 Ik denk dat niemand iets kan garanderen en als je je goed voelt bij je huidige medicatie zou ik het zo laten. Maar ik blijf heen en weer schieten terwijl ik nu onderhand allang goed ingesteld zou moeten zijn.Dus ik ga waarschijnlijk toch weer terug naar Thyrax. De kans dat ik dan dichter bij de juiste balans kom lijkt me toch groter.
Ik ga niet vragen of het mág trouwens. Het is mijn lijf ;) En ik betaal ze ook nog eens zelf :idea:
Hoi Bibi,


Ieder lijf werkt weer anders denk ik zo.
Maar ik heb nu pas voor 3 maanden de Euthyrox weer binnen.
Ik weet het zelf ook niet meer, euthyrox geeft mij dus ook bijwerkingen die ik met thyrax niet had.
Ik ben echt rotte bijwerkingen gehad toen thyrax in blisterverpakking kwam.

Daarom twijfel ik nog en wacht maar tot de 1e reacties komen van de nieuwe thyrax.



Laura,

Kan er een nieuwe - aparte - topic aangemaakt worden met uitsluitend de
voor- en nadelen alsmede de bijwerkingen die forumleden ervaren en deze kunnen plaatsen ?

Ik kan wel kijken op mijnmedicijn etc. maar ik zie liever hier een overzichtelijk totaalbeeld
of is het misschien anders via een poll mogelijk ?



.
Jeannette
Berichten: 277
Lid geworden op: 25 mei 2016, 10:28

Re: Thyrax weer beschikbaar ca. half april 2017

Bericht door Jeannette »

ineke schreef: 02 apr 2017, 20:43
Kan er een nieuwe - aparte - topic aangemaakt worden met uitsluitend de
voor- en nadelen alsmede de bijwerkingen die forumleden ervaren en deze kunnen plaatsen ?
Ik denk dat dit een goed idee is Ineke! Ik ben ook heel benieuwd naar de ervaringen van diegenen die teruggaan naar Thyrax, of die nu nog oude Thyrax gebruiken en straks overschakelen naar de nieuwe.

Wat ik me afvraag, is het nog steeds levothyroxinenatrium pentahydraat? Ik neem aan van wel, omdat er niets in de samenstelling is gewijzigd, maar ik lees het niet terug in de berichtgeving. En in hoeverre zou deze vorm verschil maken qua opname/werking of wat dan ook? Want het is volgens mij niets meer dan een verbinding met 5 waterstofmoleculen. Ik zoek nog steeds naar een verklaring waarom ik zo heftig reageer op andere vormen van levothyroxine...

Gek genoeg kan ik me helemaal niet herinneren dat ik klachten heb ondervonden na de switch van potje naar blister. Zal eens terugkijken in mijn waardes.
Setpoint: TSH 1,85/FT4 17,6

Thyrax
04-12-2018: TSH 2,55/FT4 16 (->118,75 mcg)
02-01-2019: TSH 3,62/FT4 15,2 (->125 mcg)
26-02-2019: TSH 2,26/FT4 18,2 (ma/do/za 118,75 - di/woe/vrij/zon 125)
06-06-2019: TSH 0,9/FT4 17,2 (118,75 mcg)
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Thyrax weer beschikbaar ca. half april 2017

Bericht door laura »

ineke schreef: 02 apr 2017, 20:43 Kan er een nieuwe - aparte - topic aangemaakt worden met uitsluitend de
voor- en nadelen alsmede de bijwerkingen die forumleden ervaren en deze kunnen plaatsen ?
Je bedoelt een nieuw topic voor de overstap van huidige levothyroxine naar nieuwe Thyrax?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
ineke
Berichten: 484
Lid geworden op: 08 nov 2014, 17:53

Re: Thyrax weer beschikbaar ca. half april 2017

Bericht door ineke »

laura schreef: 03 apr 2017, 14:37
ineke schreef: 02 apr 2017, 20:43 Kan er een nieuwe - aparte - topic aangemaakt worden met uitsluitend de
voor- en nadelen alsmede de bijwerkingen die forumleden ervaren en deze kunnen plaatsen ?
Je bedoelt een nieuw topic voor de overstap van huidige levothyroxine naar nieuwe Thyrax?
Hoi Laura,


Neen, ik bedoelde eigenlijk zoals het voorheen weleens uitgevoerd is op de oude fora
van HmnH.

Ik kan mij nog herinneren dat daar ook wel eens polls zijn aangemaakt
bijvoorbeeld:
- welke auto-immuunziekte(n) heb jij nog meer
- welke schildkliermedicatie gebruik jij (deze weet ik niet zeker)
maar er waren meer polls.

En daar doel ik dus op.
Op Mijn Medicijn etc. staan wel reacties maar alles staat dan niet overzichtelijk.

Indien er een poll aangemaakt zou kunnen worden dan zou jij - als voorbeeld -
de grootst bekende bijwerkingen >>> regels kunnen aanmaken, zodat dan eventueel duidelijk
naar voren komt met welke bijwerkingen de forumleden hebben bij gebruik van deze "nieuwe" Thyrax.


Voorbeeld:
- slaapt slechter
- hoofdpijn
- zweten
- hartkloppingen

Dus niet als overstap, want dan krijg je misschien hele verhalen ertussen wat uiteraard ook belangrijk is, maar meer voor een duidelijk overzicht wat de meeste bijwerkingen kunnen zijn.

Ook handig voor de nieuwe forumleden die Thyrax (gaan) gebruiken.


.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Thyrax weer beschikbaar ca. half april 2017

Bericht door laura »

hoi Ineke, ik ga er eens over nadenken.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
ineke
Berichten: 484
Lid geworden op: 08 nov 2014, 17:53

Re: Thyrax weer beschikbaar ca. half april 2017

Bericht door ineke »

laura schreef: 06 apr 2017, 13:05 hoi Ineke, ik ga er eens over nadenken.
Super Laura !

Ik hoop dat het mogelijk is. :)


.
Bibi
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 jul 2014, 20:47

Re: Thyrax weer beschikbaar ca. half april 2017

Bericht door Bibi »

IK heb het nagevraagd bij mijn apotheek maar volgens hun duurt het nog wel even :?
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Thyrax weer beschikbaar ca. half april 2017

Bericht door laura »

hallo Bbi,

Volgens de KNMP is het vanaf 6 april: https://www.knmp.nl/nieuws/thyrax-duota ... eschikbaar
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie