Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine naar Thyrax

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Casper1900
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 okt 2016, 13:21

Re: Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine naar Thyrax

Bericht door Casper1900 »

Ik heb in juni een reactie geplaatst nadat ik was overgestapt op de Tyrax . Ik was na 5 weken slikken daar heel positief over. Ik heb toen laten prikken, en zat toen op 0,8 tsh en19 ft4 .Ik ben dus doorgegaan met 100 mcg te slikken ,maar merk toch dat het de snelle kant opgaat. Ik krijg weer hartkloppingen en slaap super slecht. Dus denk toch dat de Tyrax sterker is dan de vorige.Dit wilde ik toch even melden.
Bibi
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 jul 2014, 20:47

Re: Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine naar Thyrax

Bericht door Bibi »

Ik merk ook dat ik beter af en toe een halfje kan overslaan, de waarden waren net iets te ver uit elkaar gegaan en dat voel ik ook.De TSH was in ieder geval onder de 0.02 en dus te laag.
Voor mezelf weet ik dat warme zomermaanden daar ook debet aan kunnen zijn dus ik wacht nog even af al kan het best aan de vernieuwde Thyrax liggen.
Ik neem nu een maal per week geen 100 maar 50 mcg en laat over een paar maanden weer controleren.
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine naar Thyrax

Bericht door pga »

Casper1900 schreef: 28 jul 2017, 09:54 Ik heb in juni een reactie geplaatst nadat ik was overgestapt op de Tyrax . Ik was na 5 weken slikken daar heel positief over. Ik heb toen laten prikken, en zat toen op 0,8 tsh en19 ft4 .Ik ben dus doorgegaan met 100 mcg te slikken ,maar merk toch dat het de snelle kant opgaat. Ik krijg weer hartkloppingen en slaap super slecht. Dus denk toch dat de Tyrax sterker is dan de vorige.Dit wilde ik toch even melden.
Zelfde verhaal bij mij na de tirosint .Binnen een paar weken mijn labwaarden top voor mij althans ,FT 4 van 18 en TSH van 2 .Week later al hyperklachten met hoofdpijn,paracetamol doet niets en slecht slapen .Bloeddruk daarbij ook flink omhoog .2 dagen niets ingenomen ,nu weer 75 mcg 2 dagen om te beginnen ,maar nog steeds niet als vanouds .
Plaats reactie