Toch tirosint

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Bary12
Berichten: 55
Lid geworden op: 25 apr 2016, 12:13

Toch tirosint

Bericht door Bary12 »

Beste mensen

Ik hoop dat iemand met mij mee kan denken.

Sinds ik overgestapt ben op thyrax blisterverpakking en daarna euthyrox heb ik extreem veel hartoverslagen. Dit zou Tot een operatie kunnen gaan leiden mocht het niet overgaan


Uit wanhoop ben ik eerst gehalveerd met mijn euthyrox en uiteindelijk gestopt. Dit zou de ik aan kunnen want ik ben subklinisch.
Na 6 weken ben ik helemaal ingestort en aan de waardes te zien kan ik niet zonder levothyroxine. Tsh 7 ft4 13.

Maar nu mij overslagen zijn wel veel minder op een acceptabele nivo.
Nou weet ik niet of dit toeval is of de euthyrox.
Had ik langer moeten waChten om dit zeker te stellen? Of kan je na 6 weken wel zeggen nee die hartsoverslagen komen van je eigen hart

Mijn conclusie was ik had toch overslagen en euthyrox verergerd ze wel wat
Maar nu ben ik dus opnieuw begonnen met 25 mcg terug wil ik naar 62.5 mcg.

Nu merk ik hoeveel effect euthyrox op mijn hart heeft. En het heeft niks met de waardes te maken? Continue heffige overslagen niet normaal. Euthyrox doet mij geen goed. Maar wat dan?

Zou ik naar tirosint overstappen? Of zou ik dan ook hetzelfde effect krijgen? Heb ik niet lang genoeg gewacht 6 weken om te zien om mij overslagen helemaal wegtrokken?
Heeft iemand dit eerder ervaren? Of heb ik ineens gewoon hartoverslagen ontwikkeld en heeft het geen zin tirosint te proberen?
Mijn experiment met stoppen heeft slecht uit gepakt eigenlijj zie ik overstappen niet zitten
. Maar man wat een overslagen. Volgens mijn internist die absoluut niet behulpzaam is heeft ander medicatie geen zin is allemaal het zelfde ? :shock: hoor toch verschillende verhalen.

Voor de duidelijkheid ik heb dit nooit gehad met oude thyrax. En mijn hart is compleet gezond alleen deze overslagen niet.

Hoop dat iemand mij beetje op weg kan helpen. Kunnen deze 2 medicijnen deze klachten veroorzaken wat wel toevallig is. Heeft tirosint nog zin?
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Toch tirosint

Bericht door Bloem17 »

Moge,
Ik heb een bezond hart maar deze slaat ook tegelmatig over.
Ik ben aan het instellen met tirosint, ik had het daar voor heel erg en nu met instellen wat minder.
Volgens mij heeft het bij mij te maken met niet goed ingesteld zijn
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Toch tirosint

Bericht door pga »

Had er ook veel last van met Euthyrox terwijl ik dan nog niet eens een normale TSH had bereikt,ben overgegaan op Tirosint ,gaat veel beter.Nog zo goed als geen overslagen gehad .
Ben ook gestopt met het eten van nachtschades(tomaten ,paprika's etc) Zitten ook wat stofjes in waar ik blijkbaar raar op reageerde(histamines etc),at er ook wel erg veel van :) .Gaf ook minder snel hartkloppingen.
Had in het verleden mijn Euthyrox ook afgebouwd tot veel te weinig (van 125 naar 50),dan geen klachten meer maar wel full blown hypo op den duur,maar zodra ik ophoogde weer mis.Dus gestopt.
Anna2
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:26

Re: Toch tirosint

Bericht door Anna2 »

Jaren Thyrax gebruikt totdat het niet te krijgen was.Sinds nov.2016 gebruik ik Tirosint.Heel moeilijk om goed ingesteld te raken.De laatste 2 maanden 112 geslikt,maar kreeg nog meer last van overslaand hart en hoge bloeddruk.Ik slik nu zelfs( ik hoop tijdelijk) een betablokker.Het probleem is ook,dat ik een lichte resistentie volgens de endo heb tegen levothyroxine waardoor het nog ingewikkelder wordt.Mijn waarden waren de laatste keer FT4 24.3 en TSH 5.8 en FT3 4.4.Dus FT4 en TSH beiden re hoog.Nou moet ik voor de zoveelste keer weer veranderen met de medicatie .Ik slik nu 106.Ik vraag mij af of het verstandig zou zijn terug te gaan naar Thyrax,maar weet niet of dat wel verstandig is.Met Thyrax vroeger had ik die lichte resistentie ook al,maar voelde mij toch een stuk beter dan nu.Iemand goede ervaringen met de nieuwe Thyrax?
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Toch tirosint

Bericht door pga »

Anna ,bij mij werkte het net omgekeerd.Nooit thyrax gebruikt.Na euthyrox op de tirosint,instellen verliep wat moeizaam ,niet altijd energie.Thyrax kwam terug ,geprobeerd,aanvankelijk +++ energie .
Opvallend genoeg lag mijn pols steeds wat hoger(85-90) dan bij de andere middelen en mijn tensie ook ,zo'n 145/85.Op een gegeven moment tensies onafhankelijk van stress continu verhoogd ,met uitschieters naar 180/110,en raar in mijn hoofd erdoor.Op tirosint altijd relaxt en lage tensies .Terug naar de tirosint en na 3 dagen pols en tensie weer omlaag,en weer relaxt gevoel .Dan maar wat aan de slome kant van het spectrum zitten met tirosint .Ik moet denk ik een beetje leven met een wat hogere TSH ,gaat toch het beste bij me.Toch is het gek dat ik bij alle 3 de middelen me bij 125 mcg het meest acceptabel voelde fysiek ,maar dat de bijwerkingen bij euthyrox en thyrax me noopten over te stappen .Ook het lab was min of meer vergelijkbaar.
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Toch tirosint

Bericht door Knoffie »

Met Thyrax uit het potje nooit problemen gehad. Toen de blisterverpakking en veel problemen ondervonden waaronder hartritmestoornissen, was ook duidelijk overgedoseerd.
Toen overgestapt op de Euthyrox en een kleine 3jaar geslikt. Helaas waren mijn waardes niet stabiel te krijgen, had ook steeds last van het hart waardoor ik aan de metoprolol ging. Toen overgestapt op de Tirosint. Ook hiermee veel last van o.a hartritmestoornissen. Nu uiteindelijk weer overgestapt op de nieuwe Thyrax. Ook hiermee nog steeds last van hartritmestoornissen.

Ik heb dan ook het idee dat ik hier last mee blijf houden totdat ik eindelijk goed ben ingesteld.
Volgens de cardioloog niks mis met het hart. Ik wijt alles dan maar aan de schildkliermedicatie. Wel vreemd dat er zoveel mensen zijn die last hebben van hartritmestoornissen agv levothyroxine.

Gr.Knoffie
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Toch tirosint

Bericht door pga »

Heb wel eens last van overslagen gehad bij thyroxine .Tot mijn stomme verbazing verdwenen ze toen ik wat vit D innam ,lage dosis 400-800 IE.
Anna2
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:26

Re: Toch tirosint

Bericht door Anna2 »

Beste Knoffie en Pga,
Tja,dus als ik het goed begrijp,kan Thyrax ook weer verkeerd uitpakken.
Ik heb wel 23 jaar Thyrax gebruik,misschien dat het lichaam eraan gewend is geraakt.Je weet het niet.
Wat ook een heel onzekere factor is,je weet niet of die nieuwe Thyrax van april 2017 hetzelfde is.
Wat zal je blij zijn Pga,dat je bij Tirosint redelijk voelt.
Ik vind het heel moeilijk,om mij steeds zo slecht te voelen en geen oplossing kan vinden.In mijn endo en huisarts heb ik ook geen vertrouwen meer.
Het is ook heel moeilijk,om een nieuwe goede dokter te vinden,die meer weet dan de gemiddelde endo.
Hebben jullie ervaring met goede artsen?
Ik woon in de omgeving van Amsterdam.
Anna
Anna
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Toch tirosint

Bericht door elizabeth27 »

Hoi,

Wat is wijsheid? Het feit dat je al een jaar aan de tirosint bent en duidelijk is dat dat niet voor je werkt. Plus het feit dat je resistentie opbouwt tegen levothyroxine. Als t mij zou betreffen, zou ik toch die overstap wagen naar de nieuwe thryrax. Puur alleen al omdat je je nu niet goed voelt en wie weet lukt t bij de nieuwe thyrax wel om weer goed ingesteld te raken en je wat beter te voelen.

Hoe onderzoeken ze eigenlijk of je resistent bent tegen levothyroxine? Het is handig dat ze dat probleem vinden maar leg er dan ook een oplossing bij. Wat zou dan wel voor jou werken? Neem aan dat ze t in de praktijk wel vaker tegen komen. Misschien zou je dat nog als vraag hier kunnen stellen.

Wens je veel sterkte op de zoektocht naar t voor jouw beste medicijn.
.
Anna2
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:26

Re: Toch tirosint

Bericht door Anna2 »

Beste Knoffie,
Graag wil ik je nog een vraag stellen
Hoe hoog zijn je waarden bij Tirosint?
Ik vind Tirosint zo onvoorspelbaar.
Bij 106 Tirosint had ik FT4 20.8 en TSH 4.4.Dan verwacht je niet na ophopen van 106 naar 112( heel weinig)dat je dan een uitslag krijgt van FT4 24.3 met een TSH van 5.8.Dan zou je zeker een lager TSH verwachten.
Gr.Anna
Plaats reactie