Een oudgediende die dacht nooit meer een probleem te hebben

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
ellon
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jul 2017, 18:02
Locatie: Rotterdam

Re: Een oudgediende die dacht nooit meer een probleem te hebben

Bericht door ellon »

Dat zijn toch best wel mooie waarden. Ik zou het beslist geen hyperen willen noemen. Wel typisch dat de bloeddruk is gestegen. Geen idee of er verband tussen die bloeddruk en Thyrax is.
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Een oudgediende die dacht nooit meer een probleem te hebben

Bericht door pga »

ellon schreef: 19 aug 2017, 14:23 Dat zijn toch best wel mooie waarden. Ik zou het beslist geen hyperen willen noemen. Wel typisch dat de bloeddruk is gestegen. Geen idee of er verband tussen die bloeddruk en Thyrax is.
Ik neig naar hyperen al bij een TSH onder de 2 .
Ik had 2 weken 125 en toen 2 weken 150 gebruikt ,toen al mooie waardes ,toen nog ruim een week 150 mcg ,toen ging het mis.
Had het ook met Tirosint een keer ,kort na ong vergelijkbaar lab ging het mis.Die nieuwe thyrax werkt blijkbaar itt tot oude heftiger ,voorheen moesten mensen altijd hun thyrax bijna ophogen als ze overstapten.
ellon
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jul 2017, 18:02
Locatie: Rotterdam

Re: Een oudgediende die dacht nooit meer een probleem te hebben

Bericht door ellon »

Bij mij toch anders. Jaren 100 mcg Thyrax geslikt en nooit problemen gehad. Toen moest ik over op Euthyrox en was ik al snel overgedoseerd, dus werd het verlaagd naar 0,75 mcg. Waarden bleven ermee schommelen en ik voelde me er nooit echt goed bij. Toen weer over op Thyrax en gelijk begonnen met 100 mcg, maar dat bleek ineens te weinig (zie mijn openingsbericht) en dus nu sinds 6 weken op 125 mcg met goed resultaat.

Er is geen peil op trekken, toch?
Plaats reactie