Over van Thyrax naar andere medicatie.

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
Trees
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jul 2017, 23:10

Over van Thyrax naar andere medicatie.

Bericht door Trees »

In oktober 2016 kreeg ik , omdat de thyraxmedicatie niet meer leverbaar was, Levothyroxine . Ik dacht "ander merk maar gewoon de stofnaam, dus het zal wel goed zijn."
Nou, dat heb ik geweten. De waarden waren volgens de internist goed, maar ik voelde me slecht.
Onrustig, hartkloppingen, niet tegen warmte kunnen en lusteloosheid.
Inmiddels ging ik over naar de huisarts, en vroeg hem na 3 maanden tobben om iets anders.
Ik had zelf al bedacht dat ik euthyrox wilde proberen.
6 Weken gebruikte ik euthyrox 150 mcgr.,ik voelde me minder slecht, maar mij stemming werd allesbehalve goed, ik kreeg een kort lontje en reageerde soms onredelijk. Verder nog steeds hartkloppingen.
Na controle van de bloedspiegel zat ik volgens de dokter veel te hoog.
Het rare van mezelf vind ik dat ik nooit heb gevraagd welke spiegel ik had, dat zal wel in mijn dossier staan.
Inmiddels ben ik al enkele maanden op een dosis van 125 mcgr. per dag. Ik voel me veel beter, maar heb nog last van mijn linker nekspier, hoewel minder dan voorheen. Ik krijg daarin af en toe kramp.
Verder heb ik tintelingen in de vingers, en lijk wat wazig te zien, althans ik kan er niet goed de vinger op leggen, maar ik zie niet helemaal zoals eerst.
Inmiddels heb ik de huisarts om mijn waarden gevraagd. Deze zijn nu T3 4.4
T4 23
TSH <0.1
Zijn deze waarden volgens jullie goed, of kunnen de klachten toch met deze waarden te maken hebben?
Francis
Berichten: 85
Lid geworden op: 15 mar 2017, 08:27

Re: Over van Thyrax naar andere medicatie.

Bericht door Francis »

Hallo Trees,

Het zou goed kunnen dat je wat minder schildklierhormoon moet slikken, dus het is zeker de moeite waard om iets te verlagen b.v. met 12,5mcg en dan na 6 weken bloedprikken en kijken of je klachten zijn verminderd.

Verder zou je bij het ziekenhuis je oude bloeduitslagen van afgelopen jaren kunnen opvragen, dan weet je bij welke bloedwaarden je je goed voelt.
Trees
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jul 2017, 23:10

Re: Over van Thyrax naar andere medicatie.

Bericht door Trees »

Francis. Bedankt voor je reactie. Ik ga het overleggen met mijn huisarts en ik denk dat hij mijn dossier van het ziekenhuis heeft ontvangen.

Groeten Trees
Plaats reactie