Ashwaganda

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Ashwaganda

Bericht door rex »

Iemand hier weleens van gehoord? Het is een natuurgeneesmiddel dat o.a. de schildklier stimuleert.
*anna*
Berichten: 332
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: Ashwaganda

Bericht door *anna* »

REX! Waar heb je dit nu weer opgegoegeld :D ? Zo groot zal je wanhoop niet zijn, mag ik hopen?
Als je ziet waar het allemaal goed voor is - van testosterontekort tot kanker - dan zou de farmaceutische industrie al lang failliet zijn... Koop het niet, dat bespaart je geld en teleurstelling.
Alles wat lichaamsfuncties 'ondersteunt' of 'stimuleert' - typische nietszeggende marketingtaal - komt meestal uit de alternatieve hoek en is onzinnig.

Groet, Anna
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Ashwaganda

Bericht door laura »

hallo Rex,

Het lijkt me geen goed idee: https://www.ntvg.nl/artikelen/thyreotox ... a/volledig

Ennuh, jouw schildklier werkt toch niet goed?
Hoe moet die meer hormoon maken als die je nu al niet kan bijbenen?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Re: Ashwaganda

Bericht door rex »

Dat soort berichten krijg ik via Facebook:Hypothyroid Advice &Support-A group.
Je mag geen gluten eten, alles draait om je T3 reverse (whatever that may be).
Ik gebruik wel zink en vit B12 .................................??
Mijn waardes zien er na 5 weken op 0,88 mcg euthyrox wel gunstiger uit.TSH van 6,3 naar 0,930 en T4 van 13,1 naar 17,4 en FT3 4,2.
Maar ja , de ene dag voel ik me goed, dan weer een dag met zweten en/of kouwe rillingen.
Ik ben een beetje ongerust/ongeduldig, terwijl ik eerlijk gezegd de tijd aan mezelf heb. Mijn zus herinnerde me aan onze moeder die altijd aan het zweten was met hypoklachten en zijzelf heeft hypoklachten verergerd door chemotabletten.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Ashwaganda

Bericht door Teun »

Rex ga nou geen gekke dingen doen. Hou je op dit moment aan de inname van je levothyroxide en geef het de tijd.
Als je op internet google, vooral amerikaanse sites, maar ook wel Nederlands, dan kun je je portemonnee leeg trekken aan allerlei natuurgeneesmiddelen welke uiteindelijk geen ene malle moer doet. (Ik ben niet anti natuurgeneeskunde) Op dit moment werkt je schildklier niet, je krijgt geen schildklierhormoon binnen, dat moet dus van buitenaf ingenomen worden en dat is niet anders. Welke middelen je ook zou nemen om je schildklier te stimuleren, het werkt niet, hij kan het niet meer namelijk.
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Re: Ashwaganda

Bericht door rex »

Je schrijft dat mijn schildklier het niet meer kan. Betekent dat :nooit meer?
Hij werkt traag volgens de arts, nou ja TRAAG ,volgens mij doet ie zijn stinkende best:)
Tien jaar geleden kreeg ik een radioactieve slok voor een te snelwerkende schildklier. De internist zei toen al dat het risico erin zat dat ie na een tijdje te langzaam zou gaan werken en dat bleek ook zo te zijn na een jaar. Ben toen toen op 0,75 euthyrox gezet (altijd van hetzelfde merk). En nu na 9 jaar weer klachten. De enige verklaring voor het feit dat ik na 9 jaar weer last heb, is het feit dat ik gestopt ben met werken en een ander leefritme heb.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Ashwaganda

Bericht door Teun »

Kan best invloed hebben. Misschien moet je even weer laten controleren. Ik weet niet of jou trage schildklierafwijking een auto immuun aandoening is wat in veel gevallen wel zo is en dat gaat nooit meer over. Hierbij ga je je alleen beter voelen door het slikken van levothyroxide.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Ashwaganda

Bericht door laura »

hallo Rex,

Bij veel mensen begeeft de schildklier het na een behandeling met radioactief jodium.
Jouw dosis is al jarenlang dus 75 mcg.
Het kan zo zijn dat je schildklier net wat verder kapot is gegaan na al die jaren.

Maar echt, dat herstel je niet en zeker niet met allerlei middeltjes via internet.
Het enige wat helpt om je zo goed mogelijk te voelen is een goede dosis levothyroxine.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Re: Ashwaganda

Bericht door rex »

Ik zit nu in de 6e week van 0,88 mcg euthyrox en ben op 10 juli voor het laatst geprikt. Toen zat ik op 4 weken en die waardes waren de gunstige kant opgegaan en ik voel wel wat verbetering, ongeduldig als ik ben.........
Plaats reactie