Strumazol maakt down en moe?

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
Amie
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jul 2017, 09:21

Strumazol maakt down en moe?

Bericht door Amie »

Hoi,

Sinds ruim een week gebruik ik dagelijks 30 mg Strumazol. Dit door teruggekeerde Graves/hyperthyreoidie. Ook had ik 2 weken Propranolol (1e Week 10 mg/dag en 2e week 80 mg/dag).

In de week dat ik Strumazol nam met 80 mg Propranolol voelde ik me steeds beroerder: angstig, nachtmerries, duizelig, extreem moe, niet meer mezelf. Dacht dat het door propranolol kwam dus in overleg arts hiermee gestopt (afgebouwd).

Nu gebruik ik het al 2 dagen niet meer maar voel me nog steeds rot: niet meer angstig maar zeer traag, moe in lichaam en geest, neerslachtig met huilbuien en heb werkelijk nergens zin in. Kan dit liggen aan Strumazol? Ik wil morgen met arts overleggen want voel me vele malen beroerder dan voor de medicijnen!

Had bij de 1e keer Graves PTU en hier reageerde ik veel beter op. Ik moet overigens over een paar dagen ook aan de Levothyroxine. Dat is na 2 weken Strumazol. En zonder dat eerst bloed wordt geprikt. Normaal is combitherapie toch pas na 6 weken strumazol en bepalen ze toch eerst de waardes op Strumazol? Over 3.5 weken moet ik pas bloed prikken.

Groetjes, Amie
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Strumazol maakt down en moe?

Bericht door laura »

hallo Amie,

Ik kan het me voorstellen dat strumazol een rol speelt.
Ook omdat de Graves nu terug is. Wat natuurlijk een enorme tegenvaller is.

En die teruggekeerde Graves zorgt natuurlijk ook voor klachten.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Amie
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jul 2017, 09:21

Re: Strumazol maakt down en moe?

Bericht door Amie »

Dank je Laura voor je reactie. Ik ga morgen met de arts overleggen over de medicatie. Ik voel me wel al iets beter, het lijkt er op dat het toch door de propranolol komt.
rosan
Berichten: 224
Lid geworden op: 13 jan 2017, 12:05

Re: Strumazol maakt down en moe?

Bericht door rosan »

propranolol kan ook een groot effect hebben, zeker een hoge dosis. Ik hoop dat je je beter blijft voelen!!
Die nachtmerries, traagheid en moeheid komen me heel bekend voor van toen ik propranolol slikte.
Amie
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jul 2017, 09:21

Re: Strumazol maakt down en moe?

Bericht door Amie »

Hi Rosan, dank voor je reply. Ik heb Propranolol snel afgebouwd en voelde na me 5 dagen (best lang!) weer mezelf. Het is nu een week later en nu weet ik zeker dat het daaraan lag. De Strumazol slik ik nu immers nog steeds. Wat een troep die Propranolol!
Overigens heb ik in overleg met de arts eerst mijn bloedwaarden laten bepalen voordat ik start met Levothyroxine. Uit de waarden blijkt dat ik een week later dan gepland kan starten met Levothyroxine.
Plaats reactie