Misschien overstappen van Euthyrox naar Thyrax?

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Misschien overstappen van Euthyrox naar Thyrax?

Bericht door Joze »

Goedemorgen Allemaal.

Na een tijdje toch weer een vraag.
Ik ben aan het overleggen of ik toch niet overstap naar Thyrax.
Ik slik al jaren Euthyrox en blijf vreselijke pijnen houden.
Ik slik sinds juni weer 118,75 mcg Euthyrox .Ik ben aan het bijstellen mijn TSH was 2.08 en mijn setpoint is 1.02
Ik heb Hashimoto.

In het verleden heb ik ooit Thyrax gehad en had nooit ergens last van...Na jaren geen medicijnen genomen te hebben (domme zet van mijzelf ) en een hele omweg via psycholoog enz toch weer bloed laten prikken en de uitslag was trage schildklier .
Ik ben toen met Euthyrox begonnen dat was in augustus 2014 dachtik .Na veel geschommel en bijstellen diagnose Hashimoto.
Momenteel gaat op en neer ik blijf me tijdelijk redelijk voelen en moet ook geregeld weer bijstellen ...maar wat niet weg gaat is de pijn in mijn hele lichaam.
Is dit iets wat ik zou kunnen overleggen met mijn arts ?Zou dit de pijn kunnen wegnemen ...een andere schildkliermedicatie?
Wat is jullie mening... misschien heeft iemand hier ervaring mee?

Grt Joze.
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Jennepen
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mei 2017, 17:07

Re: Misschien overstappen van Euthyrox naar Thyrax?

Bericht door Jennepen »

Goedemorgen,

In mei van dit jaar overgestapt op Levothyroxine van Teva, na 30 jaar Thyrax.
In het begin vielen de klachten mee. Jeuk over het hele lichaam was de enige klacht.
2 maanden geleden is de dosering verlaagd, van 0,1 naar 0,88. De waarden blijven binnen het referentiekader. Nu sinds 5 weken ontzettend duizelig. Soms wat misselijk, en het gevoel of ik flauw val. Als ik iets eet wordt het gevoel minder. Sinds 2 weken hoge bloeddruk ondanks Metoprolol ( die nu is verhoogd naar 100 retard ). Zouden deze klachten verband kunnen houden met de overstap?
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Misschien overstappen van Euthyrox naar Thyrax?

Bericht door laura »

Dames, Joze en Jennepen, akkoord dat dit één onderwerp is voor jullie beiden?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Misschien overstappen van Euthyrox naar Thyrax?

Bericht door Joze »

Hoi. Laura.
Ik vind het prima...ben heel benieuwd naar de reacties van iedereen .Die pijn is vaak niet vol te houden.
Ik slik ivm artrose ook pijnstilling en calcium D3 ... botontkalking en onderhoudsdosis voor vit D tekort.

Grt Jozé
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Misschien overstappen van Euthyrox naar Thyrax?

Bericht door Joze »

Hoi Allemaal.

Geen reactie,s op mijn vraag???
Of zouden jullie dit niet doen ?

Grt Joze.
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Francis
Berichten: 85
Lid geworden op: 15 mar 2017, 08:27

Re: Misschien overstappen van Euthyrox naar Thyrax?

Bericht door Francis »

Hallo Joze,

Ik heb geen ervaring met pijn, maar ik had bij 1 merk dagelijks misselijkheid en hoofdpijn. Ik ben toen naar een ander merk overgestapt en dat ging beter. De misselijkheid en hoofdpijn trok na een dag of 2-3 weg en kwam niet meer terug.
Casper1900
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 okt 2016, 13:21

Re: Misschien overstappen van Euthyrox naar Thyrax?

Bericht door Casper1900 »

Hallo Joze, ik ben wel overgestapt naar Thyrax, begon met 100 mcg, omdat ik dat al jaren slikte, maar merk nu dat de nieuwe Thyrax iets sterker is, dat bleek ook aan mijn bloedwaarde. Die waren TSH 0,8 en mijn FT4. 19 op zich goed zou je zeggen, maar bij een TSH van om en nabij de 2 voel ik mij het fijnst. En dat had ik ook bij de oude Thyrax. Dus nu naar de 87,5. Hoop dat je hier wat aan hebt
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Misschien overstappen van Euthyrox naar Thyrax?

Bericht door Patricia31 »

Had het nog niet eerder gelezen.
Ik ben gestart met Thyrax Duotab. Door de leveringsproblemen ben ik nog tijdens het instellen overgestapt op Levothyroxine Teva en verhoogd in dosis maar hier voelde ik mezelf erg akelig op. Maar of dat dit heeft gelegen aan de Teva of aan het instellen dat blijft een vraag.
Toch voor de zekerheid overgestapt op Euthyrox en dit lijkt beter te gaan.
Jennepen
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mei 2017, 17:07

Re: Misschien overstappen van Euthyrox naar Thyrax?

Bericht door Jennepen »

Na de overstap van 3 maanden geleden van Thyrax naar levothyroxine van Teva, 1 op 1, 0,1 Mg kreeg ik overklaarbare klachten, duizelig, dof gevoel in hoofd, hongergevoel. Vorig jaar juni de laatste meting op Thyrax deze was, tsh 0,77 t4 21. Na 6 weken Levo van Teva waren mijn waardes 0,4 en 23. Dus ik dacht ben lekker aan het hyperen dat komen ook de klachten vandaan. Na overleg met de ha naar levo
0,88 gegaan, nog steeds rare klachten en na 6 weken prikken een tsh. Na 0,88 en een t4 van 21. Nog steeds beroerd, kreeg ook nog een enorme hoge bloeddruk. Op advies van de ha 5 dagen gestopt met medicatie en gisteren weer geprikt tsh 1,1 t4 16,1. Moet wel weer gaan slikken om niet in een hypo te komen, maar wil geen Teva meer. Ga morgen weer beginnen met Thyrax 0,1 en moet volgende week weer prikken. Ben nu wel bang dat mijn waardes weer enorm naar de hyperwaarden gaan. Wat de ken jullie hiervan?
Jennepen
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mei 2017, 17:07

Re: Misschien overstappen van Euthyrox naar Thyrax?

Bericht door Jennepen »

Tsh van 88 moet natuurlijk 0,8 zijn.
Plaats reactie