Eigen bijdrage tirosint

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
Gast2

Eigen bijdrage tirosint

Bericht door Gast2 »

Hallo allemaal,

Voor de tirosint gebruikers, ik was benieuwd of het loonde om wellicht naar een andere apotheek te gaan. Ik gebruik twee sterktes, en moet daardoor 48 euro per kwartaal betalen; 192 euro per jaar.

Hoeveel zijn jullie kwijt aan eigen bijdrage tirosint? Ik weet niet of dit nog lang haalbaar is voor mij.
marike56
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 mar 2017, 17:18
Locatie: Zoetermeer

Re: Eigen bijdrage tirosint

Bericht door marike56 »

Hallo Emmelien, naar een andere apotheek heeft niet veel zin vrees ik. Het beleid om bij te betalen komt niet van de apotheek maar van de overheid. Het ligt aan je verzekering of je eventueel de extra bijdrage van Tirosint terugkrijgt. Ik slik ook 2 sterktes nl 25 en 13 mcg en betaal per maand rond 16 euro. Dus idd 48 euro per kwartaal. Mijn verzekering vergoed het niet. Maar ik kan het gelukkig opbrengen en daar ben ik wel blij mee. Want ik ben nog steeds aan het fine tunen met instellen en moet er voorlopig niet aan denken weer naar een ander merk over te gaan.
Plaats reactie