Etalpha leo druppels

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Etalpha leo druppels

Bericht door marjoleta »

Graag wil ik de volgende vraag stellen: heeft iemand problemen gekregen bij het gebruik van de Etalpha leo druppels ( bijschildkliertjes verwijdering) betreffende de veranderde houdbaarheidsdatum van eerst 4 weken na opeens vier maanden??
De laatste tijd heb ik regelmatig hart kloppingen soms uren achter elkaar, volgens de internist kloppen mijn calcium/schildklierwaarden.
MVG.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Etalpha leo druppels

Bericht door laura »

hallo Marjoleta,

Hierin vind ik niets over de houdbaarheid: https://www.farmacotherapeutischkompas. ... facalcidol

Wat betreft hartkloppingen zou je de tsh en fT4 kunnen opvragen.
Dan krijg je zicht erop of het werkelijk goede waarden zijn.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Re: Etalpha leo druppels

Bericht door marjoleta »

Bedankt voor de reactie, mijn schildklier is verwijderd (kanker) tevens ook de bijschildkliertjes ik gebruik al 4 jaar

Euthyrox 125 ,Calcium 1280 mg , en Etalpha Leo 3 druppels. Eigenlijk weinig problemen waarden zijn volgen de internist altijd prima.
In de bijsluiter van de Etalpa Leo stond dus 4 jaar lang 4 weken houdbaar bewaren in de koelkast zoals ik eerder aangaf ,
nu plotseling 4 maanden houdbaar. Vanaf dat moment begonnen de hartkloppingen, ik krijg nooit de waarden mee ik begrijp
dat ik daar nu dus om moet vragen.
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Re: Etalpha leo druppels

Bericht door marjoleta »

Dag Laura,
Ondertussen een oude bijsluiter gevonden internet zie : Exmedica Etalpha Leo druppelvloeistof , punt 6 Farmaceutische gegevens na opening 4 weken houdbaar wat ik ruim 4 jaar trouw heb gedaan, en vernieuwde bijsluiter 2017 ineens 4 maanden houdbaar wat is er dan nu weer bij gestopt waar ik misschien gevoelig op reageer.
Iedere dag aan het einde van de dag uren hartkloppingen.
Morgen Rijnstate ik ben benieuwd wat daar uit rolt.

Hgr.
Marjoleta
Bella
Berichten: 223
Lid geworden op: 04 jul 2014, 12:01

Re: Etalpha leo druppels

Bericht door Bella »

Hoi Marjoleta,

Je eigen ‘scherpe’ opmerken van de verandering in welbevinden is tegelijk het bewijs dat die actief vitamine D-druppels een ander effect hebben in jouw lichaam. Vrees dat er hier niet veel ‘hypopara’s’ zijn die je kunnen bijvallen...

Hamer er niet op, daar zijn dokters meestal allergisch voor (beroepsziekte :lol: ). Rustig overbrengen dat je weet (zie m’n eerdere bericht over hoeveelheden calcium enz.) dat er beter gekeken kan worden, en dat je hoopt dat de dokter meedenkt, openstaat (eerst compliment, dan kritiek) voor een zorgvuldiger aanpak.

Good luck morgen!
Bella

PS Het is bijvoorbeeld mogelijk dat die druppels nu ‘n net onaangenaam calcium-piekje geven, met als gevolg hartkloppingen.
Altijd nuchter bloedprikken: niet eten, geen schildklierhormoon slikken en zo vroeg mogelijk.
Dat geeft de betrouwbaarste waarden.
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Re: Etalpha leo druppels

Bericht door marjoleta »

Dag Bella,

Hahaha, leuke reactie zo werk ik altijd al (11 keer geopereerd ken de klappen van de zweep) speel altijd de underdog, geef dan aan ik ben geen arts maaaaar zou het eventueel enz enz. Dus ben het helemaal met je eens.!!! Bedankt voor je wijze raad.
Ik laat weer van mij horen
Hgr.
Marjoleta
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Re: Etalpha leo druppels

Bericht door marjoleta »

Dag Laura,

Een kleine donatie overgemaakt zie ING- Onderdijk.
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Re: Etalpha leo druppels

Bericht door marjoleta »

Dag Bella,

Prettige benadering van de arts in het Rijnstate , bloedwaarden geprikt betreffende de Hypoparat. Schildklierwaarden volgens haar oké.
1x per jaar calcium prikken is volgens haar voldoende.
Verder wil de arts het dossier uit Utrecht afwachten betreffende kankercellen voor en na de radioactieve behandeling,
en het verwijderen van de bijschildkliertjes en schildklier.
Mvg.
Marjolet
Bella
Berichten: 223
Lid geworden op: 04 jul 2014, 12:01

Re: Etalpha leo druppels

Bericht door Bella »

Klinkt goed, Marjoleta.

Vaker calcium prikken gaat natuurlijk vooral over niet lekker in je vel zitten. (If it ain’t broke, don’t fix it.) Heb zelf twee keer kortstondig met ‘n te laag calcium gezeten (brr, heel naar, alles begint te spoken en te krampen) vlak nadat het bijschildklier-adenoom eruit was; de gezonde kliertjes slapen dan nog. Door goed te weten dat je liever niet op de eerste hulp belandt voor ‘n calcium-infuus, het door extra pillen/druppels weer snel rechtgezet.

Had de dokter nog gedachten over je hartkloppingen in de loop van de middag?

Groet,
Bella
Laatst gewijzigd door Bella op 06 dec 2017, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Altijd nuchter bloedprikken: niet eten, geen schildklierhormoon slikken en zo vroeg mogelijk.
Dat geeft de betrouwbaarste waarden.
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Re: Etalpha leo druppels

Bericht door marjoleta »

Dag Bella,
Bedankt voor je reactie, over de hartkloppingen als er verder niets te vinden is stuurt de arts mij naar de cardioloog.
Wel heb ik nu als proef een afspraak met de apotheek alleen Euthyrox Merck uit Nederland en niet uit Roemenië.
Ik weet niet of het verschil maakt maar toch hier en daar gelezen dat men er anders op heeft gereageerd.
En inderdaad een te laag calcium ,wat ik wel een paar keer heb ondervonden is geen pretje.
Gebruik jij ook Etalpha druppel vloeistof, ik kon niet tegen de pillen vanwege mijn overgevoeligheid van de kleurstoffen CI.

Hgr.
Marjoleta
Plaats reactie