Etalpha leo druppels

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Re: Etalpha leo druppels

Bericht door marjoleta »

Dag Kiek,

Prima bedankt ,ga ik doen moet lukken !

Mvg.
Marjoleta
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Re: Etalpha leo druppels

Bericht door marjoleta »

Vraag voor Bella,

Dag Bella,Laura en andere lotgenoten.
Gisteren weer doodziek geweest enorme hartkloppingen tot in de nacht en zooooooooo enorm koud, snap het allemaal niet meer. Mijn gevoel zegt nog steeds Etalpha, er is iets mis mee.
Nou heb ik Dihydral gevonden, zou het handig zijn eens een ander merk te proberen? Natuurlijk in overleg met de arts.

Wederom bedankt voor het meekijken.
Mvg.
Marjoleta
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Ter attentie van Bella/bijschildkliertjes

Bericht door marjoleta »

Vraag voor Bella,

Graag wil ik je het volgende laten weten, vandaag overleg met de Endo gehad, per vandaag stoppen met de Etalpha druppels
en calcium ophogen naar 3000 mg per dag. Kan dat nu wel als ik geen werkende bijschildkliertjes meer heb??
Natuurlijk had ik dat moeten vragen maar toen was de telefoon al weer uit. Ik probeer het even uit maar anders ga ik bij extreme klachten toch maar weer de druppels innemen. Ik vind het doodeng, ik heb altijd begrepen 4 dagen geen Etalpha dan verkramp je (hart,Longen)

Alvast bedankt voor het mee denken.
Mvg.
Marjoleta
Bella
Berichten: 223
Lid geworden op: 04 jul 2014, 12:01

Re: Etalpha leo druppels

Bericht door Bella »

Hoi Marjoleta,

Denk niet dat het kwaad kan, maar vind wel dat je pas aan een verandering moet beginnen als je er vertrouwen in hebt. Blijkbaar was er geen tijd voor goede uitleg? Zou terugbellen en zeggen dat je het eng vindt.

Op zich kan je prima zonder die druppels, als je maar voldoende calcium binnenkrijgt. Maar dat weet je pas weer na een tijdje, door bloed te laten prikken. Zou echt nog even opnieuw overleggen en dan ook controles afspreken.

Sterkte,
Bella
Altijd nuchter bloedprikken: niet eten, geen schildklierhormoon slikken en zo vroeg mogelijk.
Dat geeft de betrouwbaarste waarden.
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Re: Etalpha leo druppels

Bericht door marjoleta »

Dag Bella,

Zeer bedankt voor je reactie, ik neem dus nu 3000 mg. Calcium ,ik moet 2 Jan. bloed prikken en krijg 9 Jan. een consult.
Ik probeer het nog even vol te houden, voel me tot ongeveer 16.00 uur wel oké maar dan beginnen toch de hartkloppingen weer en alles prikt een beetje. Ik wil ook niet te snel bellen voel me dan gauw lastig.
Lees ook dat zoveel Calcium innemen niet zo goed is.

Goed weekend !
Marjoleta
Bella
Berichten: 223
Lid geworden op: 04 jul 2014, 12:01

Re: Etalpha leo druppels

Bericht door Bella »

Hoi Marjoleta,

Veel calcium innemen is voor iemand zonder bijschildklieren noodzaak. Te weinig is afschuwelijk, daar hadden we het eerder over. Daarom zou ik me er maar niet mee bezighouden... :roll:

Veel interessanter is of je al wat merkt!
Verdwijnen de hartkloppingen en het beroerd voelen?

Benieuwd!
Bella

PS Nieuwe vraag voor de dokter: moet ik nu m’n vitamine D op peil houden met pilletjes? Die zijn anders dan de Actieve D-druppels. Of neem je calcium met vitamine D er bij in?
Altijd nuchter bloedprikken: niet eten, geen schildklierhormoon slikken en zo vroeg mogelijk.
Dat geeft de betrouwbaarste waarden.
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Re: Etalpha leo druppels

Bericht door marjoleta »

Dag Bella,

Bedankt weer voor het meedenken, Donderdag en Vrijdag was het moeilijk je kent het waarschijnlijk wel veel prikken in het lijf en toch nog hartkloppingen. Zaterdag nergens last van !!! Gisteravond even wat hartkloppingen, verder oké het moet even wennen denk ik dan maar ruim vier jaar Etalpa druppels wel een beetje kramp in de kuiten en scheenbenen . Waar ik me wel een beetje zorgen over maak , mijn nieren in het verleden een paar keer geopereerd aan nierstenen ik heb ook weer wat pijn ik drink veel om te voorkomen dat ik kalkafzetting krijg.

Op jouw vraag nee ik mag nu niets van vit. D in welke vorm dan ook slikken , ik eet nu even vislever ( 2x per week) voor de vit. D wat voor mij moeilijk is, ik eet nl liever geen vlees en vis . 3 Jan. bloed prikken : PARAT-HORMOON, FT4,TSH,25-OH VIT.D, ALBUMINE-BCP, EN CALCIUM, dit keer geen Fosfor.

Wel wil ik voorstellen weer op de vorige behandeling terug te vallen, actieve vit .D alleen niet meer de Etalpha maar
Dihydral tabletten, hier zitten bijna geen hulpstoffen in, ik nam verder altijd de oesterkalk (2 caps.) met K2, vit.D , Magnesium van Bonusan en 500 mg. Calcium kauw tablet.
Ken jij Dihydral actieve vit. D ?
Ik heb dus inderdaad een paar vragen aan de arts, ook van het Parat-hormoon, ik leg een briefje bij te telefoon.
Rijnstate schildkliercentrum heel fijn, korte lijnen en ik werd zeer snel gebeld nadat ik mijn situatie had uitgelegd.

Mvg.
Marjoleta
Bella
Berichten: 223
Lid geworden op: 04 jul 2014, 12:01

Re: Etalpha leo druppels

Bericht door Bella »

Ha Marjoleta,

Las elders dat je dus toch nog één werkend bijschildkliertje hebt. Gefeliciteerd! :D
Dan is het ook goed te begrijpen dat je arts het calcium wat wil ‘opkrikken’: in principe ben je dus niet ‘hypopara’... Zijn de hartkloppingen inderdaad verdwenen na het staken van de D-druppels?

Good luck!
Bella
Altijd nuchter bloedprikken: niet eten, geen schildklierhormoon slikken en zo vroeg mogelijk.
Dat geeft de betrouwbaarste waarden.
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Re: Etalpha leo druppels

Bericht door marjoleta »

Dag Bella,
Zeer bedankt voor je reactie.
Ik wilde je nog op de hoogte brengen hoor en ook Kiek, maar ik heb de verdere waarden nog niet binnen, daar wil ik dus op wachten.
De Endo. wil mij niet meer op een actieve Vit. D hebben, dat was nl mijn vraag Dihydral tabletten.
Ik moet nu van 3000 mg nu 2000 mg calcium met Vit. D 3 gaan slikken en over 2 weken weer bloed prikken.
Calcium was 2.30 Vit. D was gezakt.
Ik heb nog steeds wat vage hartkloppingen maar meer het gevoel van enorm geschrokken te zijn, het is al wel veel beter geworden dan het voorheen was. Als ik dus was blijven hangen bij de vorige internist ?? ... die heeft nooit verder gekeken en bleef bij.. , ik kan er niets mee uw waarden zijn prima.( De huidige Endo. had mijn operatiegegevens uit Utrecht opgevraagd)
Nu wordt er dus wel verder gekeken
Zo gauw als de waarden binnen zijn geef ik het jou en Kiek door.
Mvg.
Marjoleta
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Re: Etalpha leo druppels

Bericht door marjoleta »

Schildklierwaarden t.a.v. Kiek en Bella,


Dag Kiek en Bella,

Hier mijn nieuwe waarden, TSH-0.35 / FT4 -17 /VITAMINE D-49 /CALCIUM-2.30 / ALBUMINE-37 /PARAT- 0.4 L.
Wijziging van de Endo. inplaats van 3000 calcium nu naar 2000 calcium met 1 x 500 mg. + Vitamine D.

Vrijdag weer bloedprikken.
Hartkloppingen nog steeds aanwezig meestal einde van de dag, al wel minder heftig wat meer oppervlakkig.
Dank weer voor het meekijken!!
Mvg.
Marjoleta
Plaats reactie