iemand ervaring met Euthyrox uit Roemenië?

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Kiek
Berichten: 6737
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: iemand ervaring met Euthyrox uit Roemenië?

Bericht door Kiek »

Zoals Florence al oppert: de overgang zou een stevige partij kunnen meezingen.
Ook is je laatste FT4 van 18.4 pmol/l best aan de hoge kant.
Misschien heb je altijd een FT4 van meer dan 18 pmol/l?
Laat je je TSH/FT4 altijd 's ochtends vroeg nuchter zonder levothyroxine prikken?
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
truipui
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:34

Re: iemand ervaring met Euthyrox uit Roemenië?

Bericht door truipui »

Dank je wel Florence en Kiek betreffende de tip van de overgang.
Toen mijn schildklier 10 jaar geleden in zijn geheel is verwijderd kwam ik gelijk in de overgang. Ik heb daar toen geen noemenswaardige klachten van gehad. Maar dat was dus met de Thyrax.
Ik voel mij het beste als mijn FT 4 rond de 16 is, ik laat nooit nuchter prikken, altijd na inname van de medicijnen en ontbijt.
Heb inmiddels via dit forum begrepen dat je beter nuchter kunt laten prikken. Maar zie daar erg tegenop omdat ik mij in de ochtend niet bestand voel tegen een wachtkamer vol bij het bloedlab. Ik doe dit alleen als de cholesterolwaardes ook bepaald moeten worden eigenlijk.
Inmiddels heb ik van de huisarts het recept gekregen om terug te gaan naar Thyrax Duotab. Ik begin met 0.150. Bij de oude Thyrax slikte ik 0.200 maar dat durf ik nu even niet aan. Ik meld mij weer met de ervaringen met de nieuwe Thyrax over een aantal weken. Bedankt voor het meedenken!
elizabeth27
Berichten: 471
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: iemand ervaring met Euthyrox uit Roemenië?

Bericht door elizabeth27 »

Hoi,

Ik zie dat je gelijk naar 150mcgr gaat met de thyrax, terwijl je nu op 112,5 mcgr. zit en al veel last hebt van hyperverschijnselen. Is dat dan wel verstandig? Gezien t feit dat je met zo n flinke verhoging nog meer gaat hyperen.

En je uitgaat van de oude thyrax terwijl je nog niet weet hoe sterk/minder sterk de nieuwe thyrax werkt.
Plaats reactie