Klachten direct na slikken Levothyroxine

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Hyper
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jul 2016, 18:41

Re: Klachten direct na slikken Levothyroxine

Bericht door Hyper »

Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik ga niets op eigen houtje doen, ik weet hoe ellendig het is als het helemaal mis is. Ook weet ik dat het gewoon lang duurt voordat je je goed kan voelen na een ophoging. Op dit moment voornamelijk last van die opvliegers, verder valt het mee. De spierpijnen lijken weg te trekken en nu ook geen hoofdpijn. Dat vond ik ook niet het ergste. Dat zweten is wel echt heel onhandig en vervelend. Ik kan me nu eenmaal niet 10x per dag omkleden. Dat de Tirosint sterker werkt was me ook bekend. Ik heb alleen het gevoel dat dat zweten niet komt van de sterkere Levothyroxine, maar meer een bijwerking van het tablet. Maar hoe dan ook.... De tijd zal het leren. Ik denk dat ik die 2 weken maar vol maak en daarna actie onderneem, ik moet het natuurlijk wel een kans geven. En als ik voor het weekend al actie onderneem dan zit ik nog een paar dagen ervoor, dat is dan ook niet realistisch. Bedankt voor je ervaring. Nog een vraag: jij zat al aan de euthyrox toen je de teva mee kreeg? In wezen is dat dan dus ook een verschil met mij, want ik had daarvoor niets en bij jou is het dan wisselen van medicijnen lijkt me.
Hyper
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jul 2016, 18:41

Re: Klachten direct na slikken Levothyroxine

Bericht door Hyper »

Hmmm ok, klinkt wel hoopvol dat er in ieder geval nog iets anders is waar ik me misschien wel beter op voel. Ik had paar jaar geleden bij euthyrox dezelfde klachten en ik hield zo'n pafferig gezicht, dus wellicht is het bij mij niet zo dat het daar aan ligt. Ik wilde juist iets anders proberen om die reden en in teva zitten minder hulpstoffen. De tijd zal het leren!
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Klachten direct na slikken Levothyroxine

Bericht door laura »

hallo Hyper,

Of wisselen van merk zaligmakend is?
Ik zou het niet weten.

Mijn advies zou zijn: zorg eerst dat je goed ingesteld raakt.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Caro1963
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 sep 2017, 11:23

Re: Klachten direct na slikken Levothyroxine

Bericht door Caro1963 »

Ik ben na de schildklier verwijdering van 5 oktober en de RAJ afgelopen week (vanwege schildklierkanker) vandaag aan mijn eerste tablet begonnen, 100 mcg tablet, Levothyroxonenatrium Teva's morgens op de nuchtere maag.
Ik heb nog totaal geen ervaring met schildklier medicijnen dus ben benieuwd hoe dat dit me gaat bevallen.....
Laatst gewijzigd door Caro1963 op 09 nov 2017, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Klachten direct na slikken Levothyroxine

Bericht door laura »

laura schreef: 09 nov 2017, 11:02 Mijn advies zou zijn: zorg eerst dat je goed ingesteld raakt.
Vandaag is het de 10e dag dat Hyper 25 mcg levothyroxine slikt ...
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Klachten direct na slikken Levothyroxine

Bericht door Teun »

Ik reageer even op een voorgaand bericht van Hyper die de Tirosint aan het heilig verklaren is. Waarschijnlijk heb je alleen het positieve eruit gehaald, maar ook daarbij zijn instellingsklachten gemeld.
Ik zou je adviseren eerst eens de tijd te nemen om je huidige merk de kans te geven, meestal zijn de klachten van het instellen en niet van het merk zelf. Vergeet niet dat je lichaam erg moet wennen aan de dosis ft4 welke je nu binnenkrijgt die je voorheen miste.
Ooit heb ik ook eens gedacht dat alle klachten die ik pas kreeg toen ik begonnen was met Levo aan het merk lag, maar dat is achteraf echt niet zo, gewoon het merk blijven gebruiken en beter ingesteld en deze klachten verminderden tot ze verdwenen.
Hyper
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jul 2016, 18:41

Re: Klachten direct na slikken Levothyroxine

Bericht door Hyper »

Hoi Teun,

Bedankt voor je reactie. Even voor de duidelijkheid, ik ben niets heilig aan het verklaren. Ik word alleen nieuwsgierig, omdat ik er veel goeds over lees, vooral mensen die totaal geen bijwerkingen hadden toen ze dat probeerden, ook niet tijdens ophogen. Lijkt me heerlijk! Ik vroeg me gewoon af of dat terecht is. De meningen zijn erover verdeeld. Super dat je bijwerkingen verdwenen zijn! Hoe lang duurde het bij jou voordat alle bijwerkingen verdwenen waren?
Hyper
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jul 2016, 18:41

Re: Klachten direct na slikken Levothyroxine

Bericht door Hyper »

Caro1963 schreef: 09 nov 2017, 14:04 Ik ben na de schildklier verwijdering van 5 oktober en de RAJ afgelopen week (vanwege schildklierkanker) vandaag aan mijn eerste tablet begonnen, 100 mcg tablet, Levothyroxonenatrium Teva's morgens op de nuchtere maag.
Ik heb nog totaal geen ervaring met schildklier medicijnen dus ben benieuwd hoe dat dit me gaat bevallen.....
Succes! Hoop dat je er niet teveel last van gaat krijgen 😊
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Klachten direct na slikken Levothyroxine

Bericht door Teun »

Ik heb er zeker 2 jaar over gedaan voordat alles verdwenen was Hyper.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Klachten direct na slikken Levothyroxine

Bericht door laura »

hallo Hyper,

Het is pittige kost, maar wellicht krijg je zo een idee van hoe het gaat als je in het begin schildklierhormoon slikt.
Je moet een lichaamsvoorraad opbouwen van schildklierhormoon. Dat gaat niet in een paar dagen.

Met link: https://schildkliertje.blogspot.nl/2014 ... e-van.html
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie