Dove handen en raar gevoel in linker been

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
WenC
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 jul 2017, 06:32

Dove handen en raar gevoel in linker been

Bericht door WenC »

Hallo allemaal,
Ik zit nu bijna 10 weken aan de medicijnen ( 4 weken alleen strumazol en 6 weken strumazol en levothyroxine ) en het gaat nog niet echt lekker. Ik heb rare klachten zoals een raar branderig gevoel linker been en linker arm en wordt s nachts regelmatig wakker van dove / slapende handen. Ik herken dit niet als schildklier klachten ( had dit de vorige keer niet) en vroeg mij af of het door de strumazol kan komen. Iemand die deze klachten herkend??
Meriki
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 sep 2017, 21:06

Re: Dove handen en raar gevoel in linker been

Bericht door Meriki »

De klachten passen bij het carpale- (of tarsale in de voet) tunnelsyndroom.. dit kan ontstaan bij hypothereodie. ik had dezelfde klachten gehad toen mijn schildklier te traag werkte en het ging over toen ik begon met levothyroxine. Alles gaat trager in het lichaam dus ook de prikkelgeleding van zenuwen. Dit in combinatie van vasthouden van vocht kan de klachten geven. Ik heb alleen geen kennis over strumazol maar hopelijk heb je iets aan deze informatie!
WenC
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 jul 2017, 06:32

Re: Dove handen en raar gevoel in linker been

Bericht door WenC »

Oh het klinkt misschien wat raar maar ik ben blij om dat te lezen dat u het herkend. Al die rare klachten... soms ga ik dan toch weer twijfelen of er niet wat anders aan de hand is. Mijn schildklier gaat inderdaad nog te traag en ik ben net een week bezig met een hogere dosering. Het kan dus heel goed dat daar de klachten vandaan komen. Bedankt voor uw info.
Plaats reactie