Thyrax wisselwerking

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Henriettej
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2013, 20:54

Thyrax wisselwerking

Bericht door Henriettej »

Hallo,
Ik gebruik al jaren thyrax. Mijn probleem is dat ik met vlagen heel erg vermoeid ben. Dat houdt dan even aan en dan gaat het wel weer aardig goed. Ik vraag me af of dit kan komen door eten, supplementen, stress? Als ik dan bloed ga prikken, ben ik altijd goed ingesteld.
Sinds een weekje ben ik begonnen met amazing green poeder, hier maak ik dan een shake van. Er zitten heel veel ingredienten in oa ook chlorella, selenium, magnesium, jodium en heel veel vitamines. Kan het zijn dat dit een tegenwerking geeft op,de thyrax. Sinds ik dit gebruik ben ik weer zo extreem moe.
Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.

Groet Henriette
*anna*
Berichten: 332
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: Thyrax wisselwerking

Bericht door *anna* »

Hallo Henriette,
Hoeveel Thyrax gebruik je? Want als je eigen schildklier nog iets doet, dan is de extra jodium (in chlorella zit ook nog jodium!) die je via ‘amazing green powder’ (alleen de naam is al amazing) binnenkrijgt geen goede zaak. Dat je er extreem moe van wordt lijkt me ook geen aanbeveling hiermee door te gaan.

Veel supplementen zijn minder onschuldig - of werkzaam - dan de reclame je wil doen geloven.
Nuttige, onafhankelijke en kritische informatie hierover is te vinden op http://schildkliertje.blogspot.nl/2013/ ... -over.html
Groet, Anna
Gebruikersavatar
Jenny
Berichten: 256
Lid geworden op: 12 sep 2013, 18:24

Re: Thyrax wisselwerking

Bericht door Jenny »

Inderdaad, extra jodium zweept de klier alleen maar op tot 'ie uitgeput is. Dat vertelde mij ooit een endocrinoloog in het AMC. Daarom moest ik ook een multivitamine zonder jodium slikken. Alleen is die moeilijk te verkrijgen, Davitamon compleet heeft tegenwoordig weer jodium in hun pillen gedaan.
Graves' diagnose sinds 2001. Na medicijnkuur hypo geworden. Oogziekte van Graves is behandeld in het AMC. Mijn Graves' Story is te lezen op http://www.duijfathome.nl/graves
Afbeelding
Henriettej
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2013, 20:54

Re: Thyrax wisselwerking

Bericht door Henriettej »

Bedankt voor jullie reacties. Ik gebruik 0.15 mg thyrax. Volgens de bloedwaardes ben ik goed ingesteld. Wel extreem moe, vreemd toch?
Dus geen extra jodium nemen? Wel jammer heb ik zo'n dure pot poeder gekocht in de hoop me beter te voelen en kan ik er niks meer mee :( maar ja, alles om me beter te voelen natuurlijk.
Hebben jullie nog meer tips wat ik beter kan laten staan?
Groetjes Henriette
Gebruikersavatar
Jenny
Berichten: 256
Lid geworden op: 12 sep 2013, 18:24

Re: Thyrax wisselwerking

Bericht door Jenny »

op www.hypomaar niet happy.nl kun je lezen van welke voedingsstoffen je last kunt krijgen.
Graves' diagnose sinds 2001. Na medicijnkuur hypo geworden. Oogziekte van Graves is behandeld in het AMC. Mijn Graves' Story is te lezen op http://www.duijfathome.nl/graves
Afbeelding
Marjolijn
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 sep 2013, 13:14

Re: Thyrax wisselwerking

Bericht door Marjolijn »

Wat zijn je laatste bloedwaarden geweest? Iedereen heeft een persoonlijke waarde waar hij/zij zich goed bij voelt. Misschien sta je toch niet helemaal optimaal ingesteld.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Thyrax wisselwerking

Bericht door laura »

hallo Henriette,

Als jij zo'n dosis thyrax slikt, kan je er vanuit gaan dat je schildklier niets meer doet.
Die schildklier neemt dus geen jodium meer op.
En die maakt geen schildklierhormoon meer waar hij jodium voor nodig zou hebben.

Extra jodium heeft dus helemaal geen zin.
Selenium wordt ook afgeraden.

Als je zo moe bent, kan het zijn dat je te veel of te weinig thyrax slikt.

Lees dit eens:
http://schildkliertje.blogspot.nl/2012/ ... rmoon.html
http://schildkliertje.blogspot.nl/2013/ ... um-en.html
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Henriettej
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2013, 20:54

Re: Thyrax wisselwerking

Bericht door Henriettej »

Ik weet mijn waardes zo helaas niet. Elke keer als ik bloed prik krijg ik te horen dat ze goed zijn en af en toe dat hij iets te traag werkt. Maar dan hoef ik nooit minder of meer thyrax te gebruiken. Ik zal mijn waardes is opvragen. Maakt het nog wat uit, als je je thyrax ' s ochtends inneemt en de shake/ supplementen 's middags?
En nemen jullie de thyrax ' s ochtends of ' s avonds in? Wat zal het beste zijn?
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Thyrax wisselwerking

Bericht door laura »

hoi Henriette,

Thyrax kan je 's ochtends, 's avonds of 's nachts innemen.
Aangeraden wordt om voldoende tijd te laten tussen inname en eten.
En vooral belangrijk: zorg dat je je tsh- en fT4-waarde te weten komt.
Belangrijkst is nu dat je voldoende thyrax slikt.

Zou je die shakes en supplementen wel nemen?
Heb je ze wel nodig? Zijn er tekorten vastgesteld?
Wat doen al die middelen? Wat zit er in?
Hoe betrouwbaar zijn? Hoe was de controle en waar koop je ze?

*anna* verwees je al naar: http://schildkliertje.blogspot.nl/2013/ ... -over.html

Mij lijkt het beste om die shakes en supplementen te laten staan: gezonder en goedkoper.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Henriettej
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2013, 20:54

Re: Thyrax wisselwerking

Bericht door Henriettej »

Lijkt me ook beter, ik laat het gewoon staan. In de reformwinkel was mij dit juist aangeraden, terwijl ik wel heb aangegeven thyrax te gebruiken. Zo zie je maar, eerst informatie inwinnen voordat je iets koopt.
Plaats reactie