Schildkliermedicatie op reis

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
Hyper
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jul 2016, 18:41

Schildkliermedicatie op reis

Bericht door Hyper »

Hoi,

Iemand ervaring met Levothyroxine icm tijdsverschil als je op reis gaat? Als je naar het westen vliegt heb je een extra lange dag, dus als je het op de nieuwe tijd inneemt dan heb je bijv. Anderhalve dag op een pilletje. De andere kant op is het weer andersom, iets meer hormoon op 24u gezien. Is dat een probleem? Hoe doen jullie dat?
rosan
Berichten: 224
Lid geworden op: 13 jan 2017, 12:05

Re: Schildkliermedicatie op reis

Bericht door rosan »

Hi! Dat is niet zo een probleem hoor. Ik heb ook een reis naar Australie gemaakt, en dan in het vliegtuig al een soort "tussenweg" pilletje genomen, dat een beetje tussen de tijd dat ik het in nederland zou nemen en in australie in zat.

Maar een paar uurtjes verschil maakt niet uit. Met 11 uur verschil kan je wellicht doen wat ik aangaf, 1 dag halverwege nemen (let op dat je dan drie uur ervoor niet eet).

Waar reis je naartoe? :-)
Hyper
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jul 2016, 18:41

Re: Schildkliermedicatie op reis

Bericht door Hyper »

Dankje voor je antwoord! Ik heb het wel eens eerder met block&replace gehad, volgens mij had ik toen de tijd van land van bestemming aangenomen en dat was geen probleem ook. Al ben ik nu nog wel aan het instellen, wat sowieso vervelend is. Ik ga naar Costa Rica 😊 dus niet zo heel ver. Je maakt op de heenweg dan gewoon een hele lange dag. En terug heb je een korte nacht. Als je je medicijnen vergeet dan heb je eigenlijk hetzelfde idee. Op dat doosje staat wel 'onder 25 graden bewaren' geloof ik. Dat gaat niet lukken vrees ik. Maar daar zal ik vast niet aan dood gaan. Anderen zijn me vast voor gegaan.
Plaats reactie