Thyreoidum naar thyrax

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Nellekesam
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 mei 2018, 18:18

Re: Thyreoidum naar thyrax

Bericht door Nellekesam »

Goedemorgen Kiek,

Je hebt mij ontzettend geholpen, heel erg fijn, dank je wel.

Vanmorgen 100mcg ingenomen, ik merk wel dat de t3 er nu uit is hoor. Ben heel moe, maar het grootste geluk is dat mijn hart zo heerlijk rustig klopt en dat ik zo heerlijk diep en rustig slaap.
Eindelijk van dat gejaagde gevoel af! Nu de energie weer omhoog en dan ben ik weer goed op weg.

Fijn weekend!

Groeten Nelleke
Nellekesam
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 mei 2018, 18:18

Ik voel mij verschrikkelijk

Bericht door Nellekesam »

Goedemorgen,

Een paar weken eerder plaatste ik een onderwerp over het omzetten van thyreoidum naar thyrax. Ondertussen slik nu 7 weken 100mcg thyrax en mijn bloed was perfect. Alleen voel ik mij vreselijk! De endocrinoloog zei dat ik aan het afkicken ben van de thyreoidum en met jaren lang overdosering ik gewoon moe ben. Moe is een understatement. Ik ben kapot! Ik voel mij compleet opgebrand met allemaal ellendige klachten erbij. Ik hoor de hele dag een piep, ik kan niet slapen omdat ok constant nachtmerries heb of wakker schrik. Ik ben zo moe. Mijn lijf doet pijn, mijn hart klopt zo flauw dat ik soms niet eens goed kan ademen. Alles is teveel. Ik word overdag en snachts overvallen door nervositeit. Dan word mijn borst helemaal warm en krijg ik zo een heel naar nerveus gevoel. Het lijkt wel alsof mijn lijf helemaal van slag is. Ondertussen kwijn ik weg in het huilen omdat ik gewoonweg niet kan stoppen. Of je me nou iets verdrietigs verteld of iets leuks, ik kan alleen maar huilen. Ben ik gek aan het worden of zijn er hier mensen die meteen weten waar ik het over heb?

Groeten Nelleke
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Ik voel mij verschrikkelijk

Bericht door laura »

Nellekesam schreef: 09 jul 2018, 10:03 Een paar weken eerder plaatste ik een onderwerp over het omzetten van thyreoidum naar thyrax.
Hallo Nelleke,

Ik voeg je beide onderwerpen samen.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie