Oogdruppels-vergoeding

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jenny
Berichten: 256
Lid geworden op: 12 sep 2013, 18:24

Oogdruppels-vergoeding

Bericht door Jenny »

Veel lotgenoten hier met de oogziekte van Graves zullen - net als ik- geregeld oogdruppels nodig hebben.
Nu kreeg ik onlangs een rekening om bij te betalen voor mijn Duratears druppels, een zgn. GVS (geneesmiddelenvergoedingssysteem) toeslag. Het is maar een paar euro en ik heb het vorig jaar blijkbaar ook betaald, maar ik vind het wel vreemd. Aan de ene kant krijg ik 99 euro compensatie eigen risico en aan de andere kant moet ik voor sommige dingen bijbetalen.
Hebben jullie dat ook? En wat vind je daarvan? En geldt het ook voor andere oogdruppels? Wie weet of er een alternatief voor Duratears-unidose waar geen GVS op zit?

Het schijnt opgelegd te zijn door het Ministerie van Volksgezondheid en niet door de verzekeraars.
Graves' diagnose sinds 2001. Na medicijnkuur hypo geworden. Oogziekte van Graves is behandeld in het AMC. Mijn Graves' Story is te lezen op http://www.duijfathome.nl/graves
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nathalie46
Berichten: 99
Lid geworden op: 11 sep 2013, 16:12

Re: Oogdruppels-vergoeding

Bericht door Nathalie46 »

Ik heb dit afgelopen jaar 4 flacons gehad en heb daar geen rekening voor gekregen heb geen idee hoe dit precies zit.
In sept 2012 Graves geconstateerd binnen een paar dagen na bezoek aan huisarts. Behandeling titreren omdat ik extreem reageerde op schildklierhormoon. PTU afgebouwd tot 2x daags 25mg. In okt 13 waardes TSH 1,57 en T4 14,6. Jan 14 1,18 en 15,3.
Plaats reactie