Hitte

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Hitte

Bericht door Knoffie »

Medicijnen in tabletvorm kunnen in de regel wel tegen wat hogere temperaturen zeker als ze in een blister verpakt zijn. Dus wat betreft de Thyrax geen probleem, dat wordt ook aangegeven op de verpakking.
Los in potjes/flesjes zou het kunnen dat iets van het stofje kan verdampen na een, lange, periode.

Aangezien ik meerdere medicijnen gebruik heb ik bij de Action zo’n opbergbox gekocht, hier alle medicatie in gedaan en bij mij in de box gezet. Daar is het nml een paar graden koeler.

Groetjes Knoffie
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Hitte

Bericht door Knoffie »

Onderstaande informatie heb ik gevonden heb op de site van een apotheek. Wil je het zeker weten vwb de teva dan zou ik even contact opnemen met je apotheek. IJskast is dus geen goede optie.

Medicijnen bewaren als het warm is:
Raadpleeg bij langdurige hitte de bijsluiter om te zien hoe u uw medicijnen het beste bewaart. Zetpillen kunnen bijvoorbeeld smelten door de hitte. Vraag het bij twijfel na in de apotheek.

Meestal: droge kast onder 25°C
Een droge, afgesloten kast waar het niet warmer wordt dan 25°C is voor de meeste medicijnen een goede bewaarplaats. Ook bij een hittegolf blijven uw medicijnen hierin goed. Zo’n kast is prima als er geen speciaal bewaaradvies op de verpakking staat.

De badkamer is geen goede plek voor medicijnen: het is daar te vochtig.

Koelkast kan te koud zijn:
Moeten geneesmiddelen bij hitte in de koelkast? Alleen als dit expliciet op de bijsluiter staat. Kijk naar het bewaarvoorschrift op het etiket en in de bijsluiter. Bel bij twijfel de apotheek.

Groetjes Knoffie
Plaats reactie