Inname medicijnen

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
Saskia77
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 jul 2016, 18:40

Inname medicijnen

Bericht door Saskia77 »

Goedemorgen,
Ik weet sinds twee jaar dat ik de ziekte van Hashimoto heb (en recent helaas hypertensie en diabetes) en slik momenteel 87,5 microgram levothyroxine. Daar voel ik me redelijk goed bij. Ik heb wel nog steeds het idee dat ik op 70-80% leef en kan elke dag om 2000 of 2100 gaan slapen.
Wel een vraag over inname. Ik heb altijd nuchter en ‘s ochtends vroeg geprikt en ben daarop ook ingesteld. Ik neem mijn medicijnen ook in de ochtend, direct als ik wakker wordt, met water. Daarna een uur wachten to ik ontbijt. Geldt het uur wachten ook voor verdere vocht inname, zoals water of zwarte thee? Alvast hartelijk dank voor jullie inzichten!
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Inname medicijnen

Bericht door Teun »

Goedemorgen Saskia, na inname van je levo wordt geadviseerd een half uur te wachten voor je gaat eten, een uur is echt niet nodig. Zelf drink ik in die periode wel gewoon water, je neemt immers je medicatie ook in met water dus dat kan geen kwaad. Doordat ik de helft van de tijd in de nachtdienst zit, stop ik met eten ongeveer 3 uur voor de medicatie inname, wel drink ik de tussenliggende periode thee, kan als je dat standaard doet ook geen kwaad, daar wirdt je immers op ingesteld.
Plaats reactie