Bijwerking of overdosering schildklierhormoon?

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Pip
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 dec 2016, 21:00

Re: Bijwerking of overdosering schildklierhormoon?

Bericht door Pip »

Hoi, internist vandaag gesproken en na 5 weken van 75 mcg naar 62,5 te zijn gegaan is de TSH exact hetzelfde gebleven. TSH 0,02! Nu ga ik naar 50 mcg en over 4 weken weer bloed onderzoek. Ook een echo vanwege gezwollen schildklier. Inmiddels alweer 4 maanden in de hyper status 😔
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Bijwerking of overdosering schildklierhormoon?

Bericht door Kiek »

Pip, misschien wordt de waarde van een TSH van minder dan 0.02 mU/l niet gemeten? En is daarom niet gewijzigd? Dus steeds TSH < 0.02 mU/l?
Waarom geen stop van de stof waarvan je klaarblijkelijk teveel in je bloed hebt?

Sterkte!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Pip
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 dec 2016, 21:00

Re: Bijwerking of overdosering schildklierhormoon?

Bericht door Pip »

Kiek, ik had eerst TSH 0,01 daarna TSH 0,02 en na weer een vetlaging in dosering Thyrax weer TSH 0,02.
Ik heb hier op het forum nog het één en ander gelezen en heb daarom vandaag inderdaad geen Thyrax ingenomen.
Morgen ga ik verder met 50 mcg. Of is het beter langer te stoppen?
Twee jaar geleden ben ik gaan minderen naar uiteindelijk niets vanwege druk op m’n borst en hartoverslagen, echter toen steeg de TSH naar 16,...
Volgens internist moet ik medicijnen vanwege hashimoto
Pip
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 dec 2016, 21:00

Re: Bijwerking of overdosering schildklierhormoon?

Bericht door Pip »

Hoi! Ik moet mezelf ff uiten en durf dat op dit moment alleen op dit forum. Sinds 2011 rommel ik al met schildklierhormoon om gevoel en waardes een beetje acceptabel te krijgen. Nu ben ik van hypo naar hyperwaardes gegaan! Kiek, jij zegt volgens mij terecht, waarom slik je iets waar je al teveel van hebt? Waarom zegt de arts dit niet? Internist/endocrinoloog?? Ook wil ze me liever geen Ft4 waardes geven met de reden dat die per uur kunnen wisselen, de TSH is betrouwbaarder. Hier lees ik vaak terug dat ook die Ft4 belangrijk is. Ik heb zo weinig vertrouwen, ben nu alweer 4 maanden aan het hyperen en ik bleef positief! En nu.... mijn vertrouwen is volledig weg. Ik lees de informatie van jullie forum bezoekers en begrijp gedeeltelijk de informatie, mn van Kiek! Ik heb zo het gevoel dat de arts veel te beknopt beoordeeld al zo lang.... misschien is het mijn emotionele reactie nu maar voel me vreselijk! 😔
Pip
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 dec 2016, 21:00

Re: Bijwerking of overdosering schildklierhormoon?

Bericht door Pip »

Florence, een eigen draadje is een eigen onderwerp/titel begrijp ik dat goed. Ik ben inderdaad gaan reageren op bijwerking of overdosering en dat is niet passend bij wat ik ter discussie stel!
Ik vind jou reactie wel heel fijn want ik zit er vandaag echt doorheen! Na maanden volhouden erken ik nu dat ik over de grens ben. Ik ga mijn waardes verzamelen en hoop dat Kiek nog een keer een set point wil zoeken voor mij. Vorige keer was het een ratjetoe!
Groeten en dank je wel! Pip 🙏🏻
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Bijwerking of overdosering schildklierhormoon?

Bericht door laura »

laura schreef: 14 dec 2018, 12:46 Op de website van SON en in Schild:
- https://schildklier.nl/nieuws/43-nieuws ... jd-herkend
- https://schildklier.nl/images/Schild_4_ ... _Lareb.pdf

Over een te hoge dosering van levothyroxine.
Waarom zou je dat een bijwerking noemen?
Ik heb mijn berichtje even opnieuw geplaatst.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie