Bijwerkingen levothyroxine natrium

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
Linrose
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jan 2018, 18:53

Bijwerkingen levothyroxine natrium

Bericht door Linrose »

Goedemorgen,
Ik ben nu 3 weken bezig met 75 mcg levothyroxine natrium van teva. Nu heb ik na iname zo vreselijk last van brandend maagzuur, tenminste ik denk dat het brandend maagzuur is...Ik word s morgens wakker nergens last van, en na iname een branderige keel wat in loop van de dag alleen maar erger wordt. Heb op voeding gelet, heb trouwens überhaupt geen trek in eten, maar maakt niks uit, bij alle voeding gaat het mis! Nu vraag ik me af of dit een bijwerking kan zijn van de levo?
En nog een andere vraag, er is vorige week artrose geconstateerd in mijn grote teen wat erg pijnlijk is. En aangezien ik een staand beroep heb dit erg ongemakkelijk is. Nu kreeg ik een tip om groenlipmossel te gaan slikken. Schijnt echt super goed te helpen met name de pijn wordt minder. Ik begrijp alleen dat dit niet goed samen gaat met levo...iemand hier ervaring mee??
Gr Linrose
*anna*
Berichten: 332
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: Bijwerkingen levothyroxine natrium

Bericht door *anna* »

Linrose,
Ik heb geen ervaring met groenlipmossel. Maar ik heb wel een ingebouwde bullshitmelder voor onzinpillen die veel geld kosten, veel beloven en niets geven. En áls het wat doet is het een placebowerking. Daar is natuurlijk ook niets mis mee. Werkt het niet dan kan het nog wel helpen.
Maar mijn boerenverstand zegt: koop het niet.

(Even terzijde: hoe is de artrose vastgesteld? Door een reumatoloog? Want omdat het je grote teen betreft lijkt het me ook mogelijk dat het jicht is.
Als dat zo is zijn er goede reguliere medicijnen voorhanden die het urinezuurgehalte in je bloed verlagen. En ook bepaalde leefregels willen wel helpen.)

Groet, Anna
Linrose
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jan 2018, 18:53

Re: Bijwerkingen levothyroxine natrium

Bericht door Linrose »

Hoi Anna, bedankt voor je reactie.
Het is geen jicht dan heb je in rust ook pijn en is de teen ook
warm van ontsteking, dat heb ik niet. Gaat pijn doen met lopen. En dat het duur is had ik ook gezien, vandaar mijn vraag hier. Ik krijg nu oefeningen van Fysio en zooltjes van podoloog. Hopelijk gaat dit helpen!
gr Linrose
Plaats reactie