Schildklierhormoon bewaren bij hoge temperaturen

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Schildklierhormoon bewaren bij hoge temperaturen

Bericht door Kiek »

Nu slik ik ook zo'n 25 jaar hydrochloorthiazide, in een lage dosering van 6.25 mg.
Afgelopen maandagochtend ging ik naar de huisarts, en om 10.00 uur lag ik op de hoe-noem-je-dat cardio 1ste hulp met een akelig hoge bloeddruk.
Veilig kwam ik de volgende dag 's middag weer thuis. Volgestopt en misselijk van de pillen maar wel met een zeldzaam lage RR, tesamen met krankzinnige hoeveelheden recepten RR-verlagers, vaatverwijders, en chol-verlagers. En de hydrochloorthiazide verdubbeld.
Zojuist PubMed gekeken, en eentje uitgezocht.
Niet alleen hydrochloorthiazide maar ook andere antihypertensiva zouden huidkankerverwekkend zijn. De schrijvers concluderen based on the current literature, there seems to be insufficient evidence to advice against the use of hydrochlorothiazide.
Dat geloof ik dan maar.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/31120217

Oja, al die doosjes liggen hier nog steeds op tafel, in de warmte. Hier nu binnen 31 graad. Ze moeten het maar uithouden, al die pillen.
Inclusief een mooi doosje Thyrax 25, om bij het onderwerp te blijven..
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Schildklierhormoon bewaren bij hoge temperaturen

Bericht door Kiek »

Hallo Florence,

Nee, je voelt geen hoge bloeddruk, was ca. 200/100, maar wel raar benauwderig, vervelend. Ging maar niet over. Daarom voor advies naar HA.
't Is familiair. Nu met m'n eigen afstelling begonnen, op basis van PubMed en RR-meter en die lading pillen. De chol. moet ook lager. En een nieuwe meter besteld, als ijking. Steeds een passend pillensoort erbij tot een redelijke druk. Zoekend naar de juiste pillenmelange.
Want volgens mij zijn dit ook uiterst persoonlijke hoeveelheden, net als schildklierhormoon.

Nog één dagje hitte.....
Hier nu een heerlijke 27 gr binnen!

Hartelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Schildklierhormoon bewaren bij hoge temperaturen

Bericht door Kiek »

Dank je.
Zelf doen, net als vroeger. En nu nog steeds.
's Ochtends vroeg een uurtje langs het strand lopen.
En als de pillen op orde zijn, dan volop 'marcheren'.
Goed weekend!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie