Dosering Tirosint 100 mcg

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Paulet
Berichten: 102
Lid geworden op: 10 feb 2017, 21:54

Inhoud Tirosint tablet anders?

Bericht door Paulet »

Beste gebruikers,
Ik was alweer een tijdje redelijk goed ingesteld, dus ook een tijdje dit forum niet meer bezocht.
Ben van de Thyrax naar de Euthyrox gegaan en slik nu 1,5 jaar Tirosint.
Mijn schildklier werkt te traag dus, hypo.
Nou, ik doe dus vorige week een nieuw doosje open en ben nu klaar met mijn eerste strip, 10 pillen. Het zijn de 100 mcg tabletten. Die slik ik in combinatie met de 13 mcg en nog wat Cytomel erbij. Halverwege de week kreeg ik een raar gevoel, alsof ik aan het ophogen was. En nu ben ik sinds 5 dagen niet meer vooruit te branden. Dikke, opgezette ogen, een comaslaap waaruit ik heel moeizaam wakker word, een schildpadgevoel. Ook niezen en een loopneus, dat is voor mij een teken van onderdosering.
Wat is dit???? Herkennen jullie dit?
Als het maar geen Thyrax 2 gaat worden, ik voel mij nu behoorlijk moedeloos...heb al zoveel achter de rug.. :(
Overigens ziet het doosje er exact hetzelfde uit, de tabletten ook, de fabrikant is ook dezelfde.
Ik hoop op wat reacties.
Groetjes.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Inhoud Tirosint tablet anders?

Bericht door laura »

hallo Paulet,

Zou het niet gaan om pollenallergie: https://nos.nl/teletekst#714.
Op dit moment zit er van alles in de lucht.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Paulet
Berichten: 102
Lid geworden op: 10 feb 2017, 21:54

Re: Inhoud Tirosint tablet anders?

Bericht door Paulet »

Hoi Laura,
Was het maar waar! Ik ken mezelf en mijn lichaam inmiddels...nooit last gehad van een allergie, ook wel 'ns een test gehad.
Dat ophogingsgevoel heb ik alleen als er verandering is in de dosering. En dit zijn de voor mij welbekende hypoklachten. Vind het zelf bijna geen toeval dat die dus begonnen zijn met de nieuwe strip/het nieuwe doosje. Maar ik hoop dat ik mij vreselijk vergis natuurlijk. En dat ik morgen weer fit ben..
Wel bedankt voor je reactie...
Groetjes
Paulet
Berichten: 102
Lid geworden op: 10 feb 2017, 21:54

Re: Inhoud Tirosint tablet anders?

Bericht door Paulet »

Ja hoor..ik kan nog net met mijn opgezette ogen zien dat er ineens een K op het tablet staat. Fijn! De K van .....
Voorheen stond er niks op.
Naast een voortsleepgevoel merk ik ook dat ik sneller trillerig ben (ik neem aan de bloedsuikerspiegel). Dan moet ik gauw wat eten. Had ik daarvoor ook niet. En gister leek het of er een zwerm bijen in mijn keel zat, er gebeurde daar van alles.
Heel leuk allemaal.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Inhoud Tirosint tablet anders?

Bericht door laura »

Hier is een afbeelding van een Tirosint-parel: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... cAQvnYNCaA

Kan daar een K in gemaakt worden?
Misschien weten anderen dat?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Paulet
Berichten: 102
Lid geworden op: 10 feb 2017, 21:54

Re: Inhoud Tirosint tablet anders?

Bericht door Paulet »

Je kunt er sowieso in kerven, want het is zacht materiaal. De 13 mcg tablet had altijd al een of ander tekentje, een A, precies in het midden. Dat vond/vind ik wel handig i.v.m. doorsnijden, dan snijd ik precies op 1 poot.
Het huilen staat mij momenteel wel nader dan het lachen, ben 1,5 jaar bezig geweest met instellen en nu dit.
Ik voel mij ook echt beroerd.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Inhoud Tirosint tablet anders?

Bericht door laura »

Hoe ziet het eruit? Kun je een foto maken?

Akkoord als ik de link van deze discussie plaats op: https://www.facebook.com/Schildkliertje/?
Met de vraag of mensen dit herkennen?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Paulet
Berichten: 102
Lid geworden op: 10 feb 2017, 21:54

Re: Inhoud Tirosint tablet anders?

Bericht door Paulet »

Het lukt me niet om hier een foto op te krijgen, maar het is gewoon de letter K. Die staat midden op het tablet, in dezelfde kleur.
Heel graag! Ik voel me nu zo alleen staan hierin...
Ik loop straks even naar de apotheker.
Jackie
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 sep 2013, 12:04

Re: Inhoud Tirosint tablet anders?

Bericht door Jackie »

Net even de bijsluiter van Tirosint opgezocht.
Alle doseringen hebben een andere letter, is in ieder geval zo sinds april 2017.
Paulet
Berichten: 102
Lid geworden op: 10 feb 2017, 21:54

Re: Inhoud Tirosint tablet anders?

Bericht door Paulet »

Aardig bedoeld, maar heb vorig jaar nog een uitgebreide allergietest gehad.
Ik zat juist net wel goed in de medicijnen, was eindelijk goed ingesteld!
En nu dus die vrije val...en het tablet ziet er anders uit.
Ik ben supergevoelig, voel elk grammetje.
Zit me nu af te vragen of er nu meer of minder S- hormoon in dat tablet zal zitten, ik gok toch op meer, ondanks het moe-e gevoel.
Plaats reactie