Dosering Tirosint 100 mcg

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Dosering Tirosint 100 mcg

Bericht door laura »

hallo Paulet,

Misschien kun je je vraag eens voorleggen aan: https://www.facebook.com/groups/1779554822325939/
Ik ben wel benieuwd hoe het gaat met die verschillende strips.
Je zal niet de enige zijn.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Paulet
Berichten: 102
Lid geworden op: 10 feb 2017, 21:54

Re: Dosering Tirosint 100 mcg

Bericht door Paulet »

Tja, overstappen is vooralsnog geen optie, dat zou dan nu de 4e overstap zijn..voor mij is dat ook nogal wat,dat opnieuw instellen. Was juist (behalve dan die letterepisode, dat er ineens letters op de tabletten kwamen) wel tevreden over Tirosint.
Florence, dat heb ik in de zomer alleen bij de eerste foute strip gedaan, omdat ik dat toen niet door had. Ik geloof dat ik daar toen 6 tabletjes van heb geslikt, tot ik dacht: verrek, het zal toch niet die strip zijn? Het is inderdaad heel raar dat ik bij een goede strip meteen weer opleef en me binnen een paar uur weer normaal voel. Tot nu toe steeds een duidelijk hypogevoel bij een verkeerde strip (het voelt steeds alsof ik een fles wijn op heb, ben er gewoon niet bij dan), behalve de laatste keer, toen was ik overdag hypo en tegen de avond ineens hyper (naar mijn gevoel dan).
Kiek, heb het ook een paar keer meegemaakt dat er in 1 doosje 2 goede strips en 1 verkeerde zaten. Vandaar ook dat ik over strips spreek en niet over doosjes. Ben nog steeds benieuwd wat je nou met verkeerd geproduceerd bedoelt.
Tja, dat uitproberen houd ik niet zo van..ben allang blij dat ik dan weer een goede strip te pakken heb (hoera...weer 10 dagen mezelf!) en laat de verkeerde dan links liggen.
Goh Laura, ik wist niet dat die groep bestond! Hartstikke bedankt voor de tip! Heb me meteen aangemeld daar.
Groetjes en bedankt voor het meedenken.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Dosering Tirosint 100 mcg

Bericht door laura »

Oké, ik slik euthyrox en geen tirosint.
Dat doe ik inmiddels ruim 25 jaar.

Net als ieder ander mens is niet elke dag hetzelfde.
De ene dag ben ik vief en energiek.
Een andere dag blijf ik duf.

Ligt dat aan de euthyrox?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Paulet
Berichten: 102
Lid geworden op: 10 feb 2017, 21:54

Re: Dosering Tirosint 100 mcg

Bericht door Paulet »

Florence, dat heb ik inderdaad meteen gedaan vanmorgen, maar ik zie geen verschil. En ik moet de eerste apotheker nog tegenkomen die een pil wil ontleden, omdat 1 persoon klachten ervaart.
Laura, ik weet niet wat je suggereert, maar ik weet wel dat zowel Thyrax als Euthyrox voor mij niet ideaal waren, vandaar ook mijn switch (op advies van mijn endocrinoloog) naar Tirosint in januari 2017. Afgezien van het instellen en van het gedoe met de letters, voelde ik mij juist stabiel, tot het gedoe met de strips. Ook weet ik dat ik gevoeliger reageer dan de gemiddelde gebruiker, bij de letterepisode was ik op dit forum ook de enige met klachten. Dus dat is flink balen.
Misschien hebben ze tijdens het 'verkeerde productieproces' iets goedkopers toegevoegd? Het draait immers allemaal om geld.
Als je goed bent ingesteld, vind ik het niet normaal hoor, dat je je de ene dag duf voelt en de andere dag kwiek. Dat hoort niet. Ik heb dat indertijd deels opgevangen door Cytomel, dat geeft een energie-boost. Maar dat weet jij natuurlijk allang..
Allebei bedankt :)
Paulet
Berichten: 102
Lid geworden op: 10 feb 2017, 21:54

Re: Dosering Tirosint 100 mcg

Bericht door Paulet »

Florence, ik heb 1x bij de 1e foute strip iets van 5 of 6 pillen geslikt ja. Daarna steeds na de 1e rotpil gestopt en met een nieuwe strip begonnen. Ik vind het ook bizar, maar het zijn echt de strips, net als toen er ineens letters opkwamen. Misschien een ander/goedkoper vulmiddel, ik noem maar wat. Met de kalender heeft het niks te maken.
Tirosint aanschrijven? Hoe doe je dat? De fabriek staat in Italie.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Dosering Tirosint 100 mcg

Bericht door laura »

Paulet schreef: 29 sep 2019, 15:26 Als je goed bent ingesteld, vind ik het niet normaal hoor, dat je je de ene dag duf voelt en de andere dag kwiek. Dat hoort niet.
Ik vind dat heel normaal. En ik voel me daar goed bij.
In mijn leven passeren zaken die mijn leven behoorlijk ondersteboven zetten.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Paulet
Berichten: 102
Lid geworden op: 10 feb 2017, 21:54

Re: Dosering Tirosint 100 mcg

Bericht door Paulet »

Het leven is een hele uitdaging, dat ben ik helemaal met jullie eens ja!
Gelukkig voel je je er dan goed bij, Laura..
Tja, net weer 3 doosjes 100 uit de muur getrokken, ik kijk het nog even aan, anders gaat het inderdaad de 88+13 worden, maar dat ga ik geheid ook voelen. Maar dat doe ik dan toch liever dan weer een rigoureuze overstap, vooral nu ik aan een nieuwe baan begin :?
Paulet
Berichten: 102
Lid geworden op: 10 feb 2017, 21:54

Re: Dosering Tirosint 100 mcg

Bericht door Paulet »

Dat ik dat zeker ook ga voelen, aangezien ik elke minimale verandering al voel..
Paulet
Berichten: 102
Lid geworden op: 10 feb 2017, 21:54

Re: Dosering Tirosint 100 mcg

Bericht door Paulet »

Aangezien ik zo gevoelig reageer, is het voor mij het beste om elke dag dezelfde hoeveelheid te slikken. Maar fijn dat je meedenkt. 101? Dat bestaat toch niet in Tirosint? Voorlopig blijf ik wel bij dat merk.
Laura, ik ben heel blij met de Facebookgroep, er zijn inderdaad meer mensen met klachten. Ik ga vandaag de distributeur aanschrijven.
Groetjes
Paulet
Berichten: 102
Lid geworden op: 10 feb 2017, 21:54

Re: Dosering Tirosint 100 mcg

Bericht door Paulet »

Florence, ik denk dat je 88+13 bedoelt?
Ik kom van de Thyrax en van de Euthyrox (heb al 15 jaar Hashimoto), maar tot dusver bevalt Tirosint het best.
Plaats reactie