Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door marjoleta »

Dag Teun,

Zeker goed om te vermelden dat het sinds 3 weken goed gaat, ik hoop ook dat het zo blijft.

Ik begin te wennen aan de nieuwe samenstelling, het zal wel moeten maar nog steeds gewricht problemen en meer aangekomen dan bij de oude samenstelling.

Mijn TSH was ook gestegen.

Dus moet ik heel erg gaan letten op wat ik eet om de weegschaal weer naar beneden te krijgen.

De problemen waren er gewoon niet bij de oude samenstelling!

Mvg.
Marjoleta
Pomtips
Berichten: 140
Lid geworden op: 31 mar 2018, 22:35

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door Pomtips »

Zat sinds oktober '19 op 125mcg oude samenstelling. Sinds begin januari naar 125mcg nieuwe samenstelling. Eind januari bloed geprikt (zie onderschrift).
Half februari werd ik erg hyperig (hartoverslagen etc). Toen overgegaan naar 112 mcg nieuwe samenstelling. Nog steeds ben ik ietsjes hyperig. Maar het gemiddelde over ~8 weken moet nog iets zakken (heb ook even op 118mcg gezeten tussendoor).

De nieuwe samenstelling heeft iig duidelijk een sterker effect op me.

Ik heb nog geen nieuwe bloedwaarden. Internist hoefde me pas over een jaar weer te zien want m'n waarden waren keer op keer prachtig zei hij op mijn voicemail in januari. Even vergetend wat voor klachten ik allemaal gehad heb natuurlijk :evil: en een nieuwe samenstelling euthyrox heeft hij natuurlijk ook geen boodschap aan. 2 weken na bloed prikken heb ik m'n dosis aangepast zoals hierboven te lezen.
Dat bloed prikken gaat sowieso eerder worden dan over een jaar.
Graves sinds 2010. In aug 2022 gestopt met B&R en na recidive in sept 2022 begonnen met instellen op titratie.
Rick
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 feb 2015, 09:56

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door Rick »

Ik zit ruim een kwartaal op de nieuwe samenstelling, maar bij mij zijn mijn waardes wat omlaag gegaan (gecombineerd met moeheid, maar daar zijn waarschijnlijk ook wat andere oorzaken voor).
Ik ben een kwart van 25 mcg per dag omhoog gegaan (van 125 naar 131,25 mcg), maar er zit nog wat ruimte in mijn waardes om verder omhoog te gaan (laatste: TSH 1,2/FT4 16)

Ik moet zeggen dat er wat andere zaken meespelen:
- ik ben (veel) meer gaan sporten
- bleef desondanks moe en viel niet af; voedingsadviezen sportcoach werkten eerder averechts. Doorverwijzing via de HA naar een orthomoleculair arts gekregen. Geen zweverig gedoe; ze is nota bene apotheker in mijn ziekenhuis. Meten = weten: uitgebreid bloedonderzoek en voedsel-intolerantie onderzoek gehad. Daar kwamen wel wat opmerkelijke zaken uit naar voren, waar ik sinds een week mee aan het werk ben. En dat lijkt nu al z'n vruchten af te werpen.
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door marjoleta »

Goedemiddag,

Al eerder aangegeven dat het bergafwaarts met mij gaat sinds gebruik van de nieuwe hulpstoffen in de Euthyrox.

4 kilo aangekomen erg veel pijn in de spieren en gewrichten, bloedwaarde FT4 13.2 / TSH 2.2, best zorgelijk.

Ik heb alle bloedwaarden vergeleken , nog nooit zo hoog de TSH gehad en zo laag de FT4.

Volgens de Endo. moet mijn TSH onder de 1 zitten omdat ik Schildklierkanker heb gehad.

Ik overweeg nu Tirosint te gaan gebruiken, iemand nog een idee ??

Alvast dank.
Mvg.
Marjolet
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door Teun »

Ik begrijp dat je al langer klachten hebt, maar heb je ook regelmatig je dosis bijgesteld? Dit lijkt me makkelijker als nu over te stappen.
Ik ben nu ongeveer 7 weken de nieuwe formule aan het slikken, de eerste weken nergens last van, ik ben nu sinds een week weer moeier, heb het steeds koud, snel geiiriteerd en een kort lontje, weinig geduld. Kortom ik zit me zelf in de weg.
Nog niet in overleg geweest met de arts om te prikken, dit zal ook weer wat meer voeten in aarde hebben omdat men zo min mogelijk bloed wil prikken nu met de coronavirus. De plaatselijke prikposten zijn nu al gesloten in de buurt.
Probeer het nog even tijd te geven met de stille hoop dat het toch ergens anders aan ligt.
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door marjoleta »

Goedemorgen Teun,

Dank voor de reactie, ik heb nu zelf verhoogd na 125 mg Maandag krijg ik een Tel.consult van de Endo.
Zou de vernieuwde Euthyrox dan toch minder sterk zijn door de andere hulpstoffen?

Mvg.
Marjoleta
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door marjoleta »

Goedemiddag Teun,

De Endo heeft nu voorgesteld, 125 mg 5 dgn , daarna 2 dgn, 112 en een half.
Tirosint ziet hij als optie mocht het echt niet meer gaan met de Euthyrox.

Mvg.
Marjoleta
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door Teun »

Ik zou zeggen een goede keus. Zo kun je lekker gaan spelen door als blijkt dat het nog niet goed is weer een dag aan te passen.
Succes.
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door marjoleta »

Dag Teun,

Dank voor je reactie.

Mvg.
Marjoleta
Bary12
Berichten: 55
Lid geworden op: 25 apr 2016, 12:13

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door Bary12 »

Hoi,

Ik heb 2 maart de nieuwe euthyrox ontvangen. Maar op 13 maar kreeg ik heftige jeuk klachten op gezicht en hoofd.

Het stopt maar niet en iets anders kan ik niet vinden. Mijn apotheker doet net of dit onmogelijk is maar ik geloof dat niet. Ook heb ik slaapklachten die enorm zijn verergerd.

Herkent iemand die jeuk kan dit de euthurox zijn? Dokter kon mij alleen schimmel tableten adviseren om maar wat te proberen maar mijn huid is verder gaaf.

Later bedacht ik mij dat het de eurhyrox kan zijn. Ik ben niet bekend met exceem of iets in die trant.
Plaats reactie