Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Suffy
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 nov 2014, 15:59

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door Suffy »

Het lijkt er inderdaad op dat het meevalt.
Jij succes vanaf morgen, laura!
VIP sinds mijn geboorte, diagnose Hashimoto maart 2008
Ex-Thyrax, geswitcht naar Eutyrox, zeer tevreden.
In stapjes van 12,5 van 175 naar 125 mcg (licht hyperen/staken pil).
Ook vit B12- en D-tekort, 2x/week een B12-injectie sinds 15-03-2017.
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door marjoleta »

Goedemiddag,

Jammer om te lezen dat je al bevooroordeeld zou moeten zijn om een menig te geven betreffende de nieuwe formule Euthyrox.
Mijn vorige bericht gaf ik netjes aan begonnen te zijn met de nieuwe formule en geen klachten had.

Ik was keurig ingesteld eindelijk na 6 jaar (schildklierkanker+ verwijdering schildklier) en nu na 6 weken de nieuwe samenstelling Euthyrox
behoorlijk veel spierpijn, al mijn gewrichten doen pijn vooral ellenbogen, voeten en handen, ringvinger staan nu plotseling krom.
Hoofpijn heb ik bijna nooit, nu wel en doodvermoeid.

Ga volgende week mijn bloedwaarden laten prikken, zie Website Mijn Medicijn patiënten met de zelfde klachten...toeval ???

Wordt vervolgd,
Mvg.
Marjoleta
*anna*
Berichten: 332
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door *anna* »

Ik merk in zoverre iets van de nieuwe samenstelling van Euthyrox dat het (in mijn geval) lijkt of de werking iets sterker is. Blijk nu strak ingesteld. Ha vindt het prima maar ik ben de jongste niet meer, dus wil ik liever wat minderen.
Ik ga nu naar 125 mcg per dag. (Was om de dag 125/137 mcgr.) Over 6 weken weer prikken.
Groet, Anna
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door marjoleta »

Goedemorgen,

Eventueel vraag voor Kiek?

Ik heb geen schildklier meer i.v.m. kanker, nu zijn mijn bloedwaarden FT4 17 dat klopt wel met de vorige uitslagen .

Meestal lag het tussen 0.32-0.39 nu is gemeten 0.96, ik heb begrepen dat ik niet te hoog mag zitten vanwege de kankercellen.

Ik neem 112 en een half Euthyrox moet ik nu naar 125 mg Euthyrox?

Ik heb geen controle meer bij de Endo. maar van de huisarts.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Mvg.
Marjoleta
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door laura »

's Middags heb ik een onbestemd gevoel dat ik niet herken.
Dat wordt wel wat minder.

Ik ben net als Anna naar elke dag 125 mcg gegaan, in plaats van per week 4x 125 en 3x 137.
Ik ben wel moe. Maar wat de oorzaak is?

De mantelzorg voor mijn vader hakt er ook wel in.
Dat vergt veel energie plus dat ik ook mijn epilepsiemedicatie iets heb aangepast.

Het zal zijn tijd nodig hebben voordat de medicatie weer op peil is.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Suffy
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 nov 2014, 15:59

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door Suffy »

Ik ben juist in juli naar 137,5 (1 x 125 en 1 x 12,5 mcg) gegaan. Deze dosering houd ik ook aan bij de Nieuwe Formule.
Geen idee maar ik heb het gevoel alsof het bij mij allemaal wat minder sterk werkt. Ook ik ben soms moe maar er zijn dagen bij dat het heel goed gaat.

Nu met de kou heb ik heel snel last van droge handen. Dit merk ik omdat mijn telefoon mijn vingerafdruk niet meer herkent dus moet ik weer een nieuwe maken. Dit heb ik een paar dagen moeten doen.
Gisteren had ik een kloofje op mijn rechter wijsvinger dat begon te bloeden. Die vinger heb ik hard nodig want daar lees ik mee

Ik ben op 5 oktober begonnen dus zaterdag gaat de 5e week in. Voor ik de Nieuwe Formule kreeg heb ik geen bloed geprikt, vindt mijn ha nooit nodig.
Heb gelukkig wel een labformulier dus ga ik binnenkort prikken. Er staan nog meer dingen op want het is alweer een jaar geleden.

Wat denken jullie?
VIP sinds mijn geboorte, diagnose Hashimoto maart 2008
Ex-Thyrax, geswitcht naar Eutyrox, zeer tevreden.
In stapjes van 12,5 van 175 naar 125 mcg (licht hyperen/staken pil).
Ook vit B12- en D-tekort, 2x/week een B12-injectie sinds 15-03-2017.
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door marjoleta »

Goedemorgen Suffie,

Mag ik vragen wat de reden is dat je om en om, 112 en een half en 125 mg Euthyrox inneemt.?

Sinds de nieuwe formule van Euthyrox voel ik mijn niet oké, ik nam altijd 112 en een half 1 x daags.

Mijn TSH was wat hoger dan bij mijn vorige bloed uitslagen , eerst 0.48 en nu 0.98, de Endo wil mijn TSH laag zien omdat ik Schildklier kanker heb gehad.(Schildklier verwijdering)

Mijn huisarts snapt het allemaal niet zo krijg ik het idee, ik heb gevraagd of het niet beter is 125 mg Euthyrox te gaan nemen.

Alvast bedankt.
Mvg.
Marjoleta
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door marjoleta »

Sorry , mijn bericht moet zijn aan Suffy en niet Suffie,

Marjoleta
Suffy
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 nov 2014, 15:59

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door Suffy »

Hoi Marjoleta,

Je leest het niet goed (echt een hypoklacht, haha).
Ik neem nu elke dag 137,5, dus 1 x 125 en 1 12,5 mcg. Hiervoor nam ik om de dag een half tabletje van 25 mcg, dus 12,5, naast mijn 125 mcg, in totaal dus 131,25.

Voor jou is het inderdaad belangrijk dat er geen TSH geproduceerd wordt door je hypofyse. Als je endo aangeeft dat je moet ophogen, zou ik dat zeker doen.
Is je FT4 ook gezakt dan? Want dat is ook belangrijk te weten.

Raar toch, dat sommigen hyper- en anderen hypoklachten krijgen door de Nieuwe Formule.
Dit was, meen ik, in Frankrijk ook zo. De hypoklachten waren in de meerderheid.
VIP sinds mijn geboorte, diagnose Hashimoto maart 2008
Ex-Thyrax, geswitcht naar Eutyrox, zeer tevreden.
In stapjes van 12,5 van 175 naar 125 mcg (licht hyperen/staken pil).
Ook vit B12- en D-tekort, 2x/week een B12-injectie sinds 15-03-2017.
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door marjoleta »

Goedemorgen Suffy,

Dank voor je reactie, ik ga over 6 weken weer bloed laten prikken en dan naast de vorige uitslagen leggen,

Dus afwachten weer.

Mvg.
Marjoleta
Plaats reactie