Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Maszj
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2019, 09:20

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door Maszj »

Goedemorgen,

Ik heb inderdaad de nieuwe medicijnen.

Ik weet nog dat ik een tijd geleden dacht; "he, een nieuwe verpakking". De apotheek heeft mij hierover niet voorgelicht, terwijl ik lees dat dat moet en dat er zelfs een folder beschikbaar was. Bij een volgende keer medicatie ophalen kreeg ik weer de oude versie en nu dus weer de nieuwe, terwijl er geadviseerd wordt ze niet door elkaar te gebruiken. Dit verklaart wel waarom ik me tussentijds tijdelijk beter voelde.

Woensdag weer naar de huisarts om te overleggen.

Ik snap best dat ze lactose verwijderen uit de medicatie, en dat dat effect heeft op de samenstelling, maar het blijft vervelend voor ons patienten dat dat zoveel gevolgen heeft. Vooral ook omdat het zolang duurt voordat veranderingen in dosering effect hebben.

Toch allemaal een heel fijne maandag!

Groeten,
Mascha
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door laura »

laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Lolijn
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 sep 2019, 07:11

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door Lolijn »

Hoi Kiek!

Hoe gaat t nu met jou op Thyrax? Erg benieuwd, ik wil dit misdchien ook doen omdat hier net iets meer over bekend is, groetjes Marjoleine
Kiek schreef: 19 nov 2019, 10:02 De nieuwe formule heb ik niet geprobeerd.
Suffy bracht me op een idee vanwege haar hogere dosering met de nieuwe Euthyrox.

Ik ben van de oude formule Euthyrox overgestapt naar Thyrax:
Uiteindelijk terecht gekomen van ca. 75 µg oude Euthyrox op 75 + ca. 10 µg Thyrax.
Dat is meer dan 10% hogerop.
Kiek
Berichten: 6739
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door Kiek »

Hallo Marjoleine,

Het gaat prima met Thyrax, en content met deze switch.
Op een 81 µg dosis: de helft van 150 met een kwartje van 25.
Ik gebruik een weekdoos, vanwege meerdere hart- en vaatpillen, waarvan soms ook halfjes.
Iedere ochtend kijk ik even het hoopje pil in m'n hand: wit, oranje, roze en blauw.
Tussen die andere hele en halve pillen is de kleurenvariatie van Thyrax ook van belang. Dubbelcheck.
Met die witte pillen was dat voorheen niet te doen.

Kleur is veilig.

Hartelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Kiek
Berichten: 6739
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door Kiek »

Alles in één hap.
En dan rap een uitgebreid-ontbijt-op-bed.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Lolijn
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 sep 2019, 07:11

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door Lolijn »

Hi Kiek,

;-) ja al die kleine stukjes, goed dat je het zo doet, zo kun je ze niet vergeten.
Zo fijn voor je dat je je goed voelt, ik slik ongeveer 92 mcg Euthyrox per dag (88-88-100-88-88-100-etc) en ga ook Thyrax vragen aan de huisarts, start met 100.

Groetjes
Marjoleine
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door marjoleta »

Goedemorgen,

Omdat ik nog steeds niet goed reageer op de vernieuwde Euthyrox .

Vraag: zijn er mensen die Tirosint gebruiken?

Kiek, waarom ben jij overgegaan op de Thyrax, ik zie daarin veel hulpstoffen?

Mvg.
Marjoleta
Kiek
Berichten: 6739
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door Kiek »

Hallo Marjoleta,

In Thyrax zitten dezelfde soort hulpstoffen als in Euthyrox en vele andere levothyroxines.
Met als extra nog een kleurstofje erbij voor het prettige roze en het blauw.

Dat is wat anders dan de vervuilende stoffen in andere vaak noodzakelijke pillen, zoals in sommige statines (chol.-verlagers) of enkele sartanen (bloeddruk e.m.).
Dat is door controle boven water gekomen.

Ik denk dat een snoepje per dag meer schade geeft dan de hulpstofffen in de levothyroxines.

Als het goed is, wordt om de zoveel tijd de inhoud van de levothyroxines gecontroleerd.
Snoep doet het zonder controle.

Hartelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door marjoleta »

Goedemorgen Kiek,

Bedankt voor de informatie !! Ik gebruik de nieuwe samenstelling van (hulpstoffen) Euthyrox .
Ik was na 6 jaar eindelijk goed ingesteld, alles verliep prima.

Sinds de vernieuwde Euthyrox enorme spier en gewricht pijnen, + opgezette pijnlijke vingers, ik weet niet wat het anders zou kunnen zijn.

Omdat jij bent overgestapt van Euthyrox naar de Thyrax , vandaar mijn vraag.

Nu ga ik 13 Jan. weer naar de Endo. om te bekijken wat i er nu anders is geworden.

Mvg.
Marjoleta
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door marjoleta »

Miss E,

Dank voor het meedenken, ik zal het zeker mee nemen naar het consult bij de Endo.

Mvg.
Marjolet
Plaats reactie